سومین دوره هفته قرآن وعترت در سیستان وبلوچستان آغاز به کارکرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین دوره هفته قرآن وعترت در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

سومین دوره هفته قرآن وعترت در سیستان وبلوچستان آغاز به کارکردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت:سومین دوره هفته قرآن و عترت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، رقابت‌های حفظ و تلاوت، شب‌های شعر و همایش‌ها و سخنرانی‌ها در استان در حال برگزاری است.

او  با اشاره به برگزاری دوره‌های قبلی این مراسم در سال‌های ۹۴ و ۹۶ افزود: با هدف استفاده همه هم استانی‌ها از ظرفیت این برنامه مقرر شد تا آیین اختتامیه بخش‌های مختلف بین شهرهای سیستان و بلوچستان توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در همین راستا، بخش رقابت‌های حفظ و تلاوت قرآن کریم در نخستین روزهای دهه فجر در زابل با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

او افزود: بخش هنرهای تجسمی این برنامه به شهر چابهار اختصاص پیدا کرد و آیین اختتامیه آن با حضور جمعی از مسوولان و اساتید، هنرمندان و عموم مردم در یکی از غرفه‌های منطقه آزاد برگزار شد.

مسگرانی با بیان اینکه هنرهای تجسمی سه بخش عکس، خوشنویسی و نقاشی را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حاشیه این رویداد در چابهار، کارگاه آموزشی با موضوع نقاشی و نقاشی خط با محتوای قرآن و عترت نیز برگزار شد و هنرمندانی که از زاهدان و دیگر نقاط استان به این برنامه اعزام شده بودند، علاوه بر آموزش به تولید اثر نیز پرداختند.

او  اظهارداشت: در بخش عکس حدود ۱۲۰ اثر به جشنواره ارسال که ۱۵ اثر به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد و سه اثر حائز مقام اول تا سوم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بخش خوشنویسی حدود ۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال که پس از بررسی آثار رتبه‌های اول تا سوم مشخص شد.

او  خاطرنشان کرد:در بخش نقاشی هم که فرآیند تولید آثار حین اجرای کارگاه صورت گرفته بود، از میان آثار تولیدی با نظر هیأت داوران، سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب و ۱۵ اثر برای نمایش در بخش نمایشگاهی مشخص شد و در مجموع از این سه بخش، ۴۵ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

مسگرانی با اشاره به برگزاری آیین پایانی بخش فیلم و فیلمنامه در سراوان طی روزهای آتی تصریح کرد: در بخش هنرهای نمایشی از ۲۰ تا ۲۷ بهمن آثار منتخب در شهرستان‌های مختلف اجرای نمایش می‌کنند و اتفاقا یکی از برنامه‌های پرمخاطب ما در مناطق سیلزده است.

او  تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز بخش داستان‌های کوتاه قرآنی را داریم که آیین پایانی آن در هفته آتی در شهرستان دلگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری سخنرانی و همایش‌هایی با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مساجد، اظهار داشت: آیین‌های پایانی بخش‌های مختلف از ۲۰ بهمن آغاز شده اما آیین اختتامیه اصلی این برنامه، ۱۳ رجب همزمان با سالروز ولادت با سعات حضرت علی (ع) با حضور مسوولان کشوری و استانی در زاهدان برگزار خواهد شد و علاوه‌بر تقدیر از نفرات برتر، از خادمین قرآن نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار