نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرد؛

معامله قرن ترامپ بدون شریک باقی مانده است

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با همتای کویتی خود، با وی درباره تلاش‌های فلسطین برای مقابله با تحمیل طرح معامله قرن آمریکا گفتگو کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: معامله قرن ترامپ بدون شریک باقی مانده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با شیخ صباح الخالد الصباح، همتای کویتی خود گفت: آمریکا پس از رونمایی از طرح معامله قرن شریکی برای آن پیدا نکرد.

دیدار محمد اشتیه و شیخ صباح الخالد الصباح روز جمعه در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شد. دو طرف در این دیدار درباره تقویت همکاری مشترک دوجانبه، آخرین تحولات سیاسی و تلاش‌های فلسطین برای مقابله با تحمیل طرح معامله قرن آمریکا و اجرایی شدن آن گفتگو کردند.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد دولت آمریکا پس از اعلام طرح معامله قرن شریکی برای آن پیدا نکرد و این مسئله در موضع کشور‌های عربی، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در مخالفت با طرح معامله قرن و عدم سازگاری آن با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل مشهود است.

وی خاطر نشان کرد ادعای اسرائیل چیزی جز بهانه‌های واهی نیست که هدف از آن نابود کردن هرگونه شانس تشکیل کشور فلسطین است. اشتیه با همتای کویتی خود همچنین در زمینه تلاش‌های اسرائیل برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی مانند آنچه در حرم ابراهیمی در الخلیل رخ داد، گفتگو کرد.

شهر مونیخ آلمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ فوریه (۲۵ تا ۲۷ بهمن) میزبان کنفرانس امنیتی است و حاضران در این کنفرانس بحران‌های کنونی و چالش‌های امنیتی آینده را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار