ایجاد کارگروهی در جهت اجرای دو طرح حبل المتین و امین در قم

در جلسه شورای اقامه نماز استان مصوب شد کارگروهی موانع تحقق دو طرح حبل المتین و امین در مدارس، مساجد و مراکزی که به صورت عمومی نماز جماعت اقامه میکنند را پیگیری و شرایط اجرای این دو طرح را تسهیل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، در جلسه شورای اقامه نماز استان مصوب شد کارگروهی موانع تحقق دو طرح حبل المتین و امین در مدارس، مساجد و مراکزی که به صورت عمومی نماز جماعت اقامه میکنند را پیگیری و شرایط اجرای این دو طرح را تسهیل کنند.

در این جلسه که امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد همچنین مصوب شد با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز تمامی نمازخانه‌ی مجتمع‌های بین راهی استان تکمیل و تجهیز شود.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این جلسه با بیان اینکه در قم نباید مدرسه، مسجد یا مرکزی خالی از حضور مبلغ و روحانی باشد گفت: با تشکیل این کارگروه امید است نیاز همه مدارس و مساجد شناسایی و در نهایت تامین شود.

او بر لزوم تسریع در اجرای دو طرح حبل المتین و امین در استان تاکید کرد و گفت: با فراگیر شدن اجرای این طرح‌ها قطعا شاهد گسترش فرهنگ اقامه این فریضه مهم خواهیم بود.

به گفته مدیرحوزه‌های علمیه، در حال حاضر طرح حبل المتین در ۲۰۰ مرکز اجرا میشود.

گفتنی است: روحانیون در قالب طرح حبل المتین و امین حدود ۳۰ ساعت در هفته در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و مشاوره‌های فرهنگی پرورشی مذهبی به دانش آموزان ارائه میدهند.

سرمست استاندار هم در این جلسه تحقق اهداف و سیاست‌های شورای اقامه نماز را نیازمند برنامه ریزی‌های دقیق و کاربردی دانست و گفت: باید از ظرفیت روحانیون در پیشبرد اهداف این شورا بیش از پیش استفاده کرد.

او در آخر با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) بر لزوم الگوگیری از زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی صبر تاکید کرد.

در پایان این جلسه از یکی از بانوان فعال استان در عرصه ترویج فرهنگ اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/الف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.