۲۶ هزار کیلومترباند برف روبی در استان اردبیل/رها سازی ۱۱۰۰ خودروی گرفتار در برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چند روز گذشته بیش از ۲۶ هزار کیلومتر باند برف روبی در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در چند روز گذشته بیش از ۲۶ هزار کیلومتر باند برف روبی در محور‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل انجام شده است.

او از به امدادرسانی راهداران به هزار و ۱۱۱ خودرو‌ی گرفتار شده در برف  خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران کلیه محور‌های استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل گفت: در بارش‌های اخیر ۱۷ هزارو ۸۵۱ کیلومتر باند در محور‌های اصلی و فرعی و ۸ هزارو ۴۲۳ کیلومتر برف روبی در محور‌های روستایی انجام شده است.

رحمتی با بیان اینکه راهداران در جاده‌های کوهستانی و روستایی استان جدال سختی با کولاک شدید برف داشتند تصریح کرد: راه هزارو ۲۰۰ روستای در استان اردبیل بازگشائی شده و عملیات برف روبی و بازگشائی راه ۱۸ روستای مسدود در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر و مشکین شهر با تلاش راهداران درحال انجام است.

او با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی بیان کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه ها، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده و قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.