کشف گور جمعی با بیش از ۶ هزار جسد در بوروندی

یک گور جمعی با بیش از ۶ هزار جسد در کشور بوروندی در قاره آفریقا کشف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون حقیقت یاب در بوروندی یک گور جمعی را در استان کاروزی این کشور با بیش از ۶ هزار جسد کشف کرد.

این بزرگترین تعداد اجساد یافت شده در یک گور از زمان کاوش‌های ماه ژانویه در این کشور است.

رئیس کمیسیون حقیقت یاب روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد بقایای اجساد ۶ هزار و ۳۲ نفر و نیز هزاران گلوله در این گور جمعی یافت شد. لباسها، عینک و دیگر لوازم همراه این اجساد برای شناسایی آن‌ها به کار گرفته شد.  این مقام دولتی گفت این قتل عام احتمالا گروهی از افراد قبیله هوتو را هدف قرار داده و خانواده‌های قربانیان توانستند سکوتی را که از ۴۸ سال پیش بر آن‌ها تحمیل شده بود، بشکنند.

این کشور کوچک آفریقایی از گذشته درگیر اشغال از سوی استعمارگران، جنگ داخلی و قتل عام بوده است. جمعیت کشور بوروندی متشکل از دو قومیت نژادی هوتو‌ها و توتسی‌ها است. در اثر جنگ داخلی در این کشور که سال ۲۰۰۵ پایان یافت، ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۴ کمیسیون حقیقت یاب تحت نظارت دولت به منظور بررسی خشونت‌های صورت گرفته علیه مردم بوروندی از سال ۱۸۸۵ تا سال ۲۰۰۸ تشکیل شد. تاکنون بیش از ۴ هزار گور دسته جمعی در سراسر بوروندی کشف شده که دست کم در آنها جسد ۱۴۲ هزار تن از قربانیان خشونت‌های داخلی در این کشور یافت شده است.

سازمان ملل هشدار داد موارد نقض حقوق بشر در این کشور ممکن است در آستانه انتخابات ماه مه ۲۰۲۰ افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گور جمعی ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار