امام جمعه قزوین:

تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه

امام جمعه قزوین گفت: نهادینه شدن سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه سبب برون رفت مشکلات می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در جشن میلاد حضرت زهرا (س) در بیمارستان کوثر گفت: حضرت زهرا (س) در تمامی راز و نیاز‌های خود برای همگان دعا می‌کردند و براساس آن حدیث معروف "الجار ثم الدار" روزگار خود را سپری می‌کردند که اگر همین یک موضوع در جامعه اسلامی ساری و جاری شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

او افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در پاسخ به این سوال که کدام یک سرور زنان عالم به حساب می‌آیند فرمودند که حضرت مریم سرور زنان عصر خود، ولی حضرت زهرا سرور زنان عالم از آدم تا خاتم است و حتی سرور زنان بهشتی هم محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: فرزند حضرت مریم یعنی عیسی بن مریم هم برای قوم خود نازل شده، اما پیامبر اسلام برای تمامی ملت‌های دنیا مبعوث شده است و پیامبری که برای جهانیان مبعوث می‌شود باید صاحب دختری شود که سرور و بزرگ تمامی زنان عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درباره همزمان شدن ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به واسطه فرزند خود یعنی امام زمان (عج) به دنبال تشکیل جهانی پر از عدل و داد و مملو از قرآن و ایمان است و گویا در این زمینه خداوند متعال امام خمینی (ره) را به حضرت زهرا (س) هدیه داده است تا این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آرمان‌های حضرت زهرا (س) و اندیشه او را در دنیا آشکار کرده است، گفت: قبل از امام خمینی (ره) آرمان‌های جهانی اسلام و گسترش اسلام به این اندازه مطرح نبود، اما امروز به برکت امام خمینی (ره) که فرزند حضرت زهرا (س) به حساب می‌آیند این مسیر با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار