لاریجانی پیش از عزیمت به سوریه مطرح کرد؛

بررسی تحولات پراهمیت منطقه محور سفر به دمشق

رئیس مجلس گفت: گفت‌وگو‌های مختلفی در مسائل پراهمیت منطقه در سفر به سوریه در دستور کار خواهد بود.

سوریه از کشورهای محور مقاومت استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۷ بهمن ماه) پیش از سفر به سوریه در فرودگاه مهرآباد درباره برنامه‌ها و اهداف سفر به سوریه گفت: از مدتی پیش دعوت برای سفر به کشور دوست و برادر سوریه وجود داشت، اما به دلیل کثرت کار‌ها و حوادث مختلفی که در این مدت با آن مواجه بودیم، سفر به تعویق افتاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوریه از کشور‌های دوست و محور مقاومت است، ادامه داد: هم تحولات در سوریه و هم تحولاتی که در منطقه رخ می‌دهد، لزوم رایزنی‌های نزدیک را بین کشور‌هایی که با هم همکاری دارند، ضروری می‌کند.

او ادامه داد: تحولات در منطقه نسبتاً پراهمیت است. از طرفی سوریه کشوری است که در این مدت نشان داد با محوریت مقاومت اهداف خوبی را دنبال می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه ما در جهات مختلف با سوریه که کشور پراهمیتی است، ارتباط و همکاری داریم، تاکید کرد: با توجه به توطئه‌ها در منطقه نیازمند گفت‌وگو‌های نزدیک‌تر و رایزنی در مسائل مختلف هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سفر ما وجه پارلمانی دارد، گفت: علاوه بر این، گفت‌وگو‌های مختلفی در مسائل پراهمیت منطقه در سفر به سوریه در دستور کار خواهد بود.

رئیس مجلس با بدرقه اعضای هیئت رئیسه مجلس عازم سوریه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار