مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

تشکیل ۶۰۰۰ پرونده فرار مالیاتی در استان همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: ۶۰۰۰ پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شده است.

تشکیل ۶۰۰۰ پرونده فرار مالیاتی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدناصر محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شد، گفت: تلاش برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی در دستور کار اقدامات انجام شده است.

اوبا بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار، مولد سازی دارایی‌های دولت و اقتصاد هوشمند از اولویت‌های این وزارتخانه است افزود: به همین منظور کارگروه بهبود فضای کسب و کار در استان همدان تشکیل شده و خروجی آن نیز خوب بوده است، همچنین رتبه کسب و کار استان همدان از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: شناسایی فرایند‌ها و مقررات مخل کسب و کار در کارگروه پایش کسب و کار به صورت مستمر انجام می‌شود و در این زمینه قوانین مخل کسب و کار در زمینه‌های مالیاتی، گمرکی و مواردی از این قبیل شناسایی می‌شود تا در زمینه رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار موفق عمل کنیم.

محمودی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی بیان کرد: یکی از محور‌های عملیاتی وزارت اقتصاد و دارایی توسعه و توانمند سازی بخش خصوصی است و به همین منظور مرکز توسعه خدمات سرمایه گذاری در استان همدان تشکیل شده است و از سال ۹۳ فعال است که در این مرکز دستگاه‌های اثرگذار و فرابخشی نماینده فعال دارند.

محمودی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری دراستان ادامه داد:خوشبختانه علی رغم تحریم های صورت گرفته ,از هفته گذشته ۵۰درصد میزان جذب سرمایه گذاری افزایش داشته است.

او اظهار داشت: با توجه به منابع در آمدی دولت تاکنون در امد دولت و هزینه کشور خوب اداره شده است.

محمودی با اشاره به اینکه همدان متولی جذب و جلب سرمایه گذار خارجی ایت اظهار داشت: در این باره در استان اتفاقات خوبی صورت گرفته و در لین زمینه ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی. در بخش‌های مختلف داشته ایم.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد:به همین منظور ۹۵ میلیون دلار جذب سرمایه گذار خارجی داشتیم و ۲۴ میلیون دلار ان فرایندهایش طی شده و انیدواریم به زودی جذب ان کامل شود.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به جذب سرمایه گذاری در استان و اشتغالزایی دراین بخش اضافه کرد: این سرمایه گذاری با ۹ طرح قرار است اجرایی شود که در اینباره هم ۱۵۵۴ نفر قرار است اشتغالزایی شوند.

محمودی با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش سرمایه گذاری خارجی در استان هزینه شده است افزود: در این سرمایه گذاری به طرفیت شهرداری قرار دادی ایجاد شده و تفاهم نامه‌ای هم در این زمینه ایجاد شده است.

این مسئول گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که منابع در امدی ما از منابع غیر نفتی تامین شود.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.