مشکل قطعی آب شرب روستا‌های خلخال برطرف شد

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی و شهری استان اردبیل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند روز گذشته مشکل قطعی آب شرب ناشی از بارش برف ۳۰ روستای خلخال برطرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز بهنژاد، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی و شهری استان اردبیل امروز در بازدید از تاسیسات آبرسانی شهری و روستابی خلخال افزود: در جریان بارش برف سنگین و قطعی برق و همچنین یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی به علت شدت سردی هوا آب ۳۰ روستای واقع در بخش‌های شاهرود و مرکزی این شهرستان قطع شده بود که با برقراری مجدد جریان برق و همچنین تعویض و یا تعمیر تجهیزات آسیب‌دیده از برف و سرما آب پایدار این روستاها هم‌اکنون برقرار شده است.

او اظهارداشت: در طول روزهای گذشته و در جریان قطعی آب شرب روستاهای خلخال علاوه بر تامین ۲ هزار بطری آب معدنی از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان برای توزیع در بین اهالی روستاهای دارای مشکل قطعی آب ،شرکت آبفای شهری و روستایی این استان نیز نسبت به تهیه ،تامین و توزیع هزار کیسه آب شرب پنج لیتری بسته‌بندی شده توسط این شرکت اقدام کرده است.

بهنژاد گفت: در جریان بارش برف سنگین و کولاک روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه و قطع برق و همچنین یخ‌زدگی تجهیزات آب‌رسانی روستایی و خطوط انتقال آب به روستاهای خلخال بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی این شهرستان خسارت وارده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری روستایی استان اردبیل با اشاره به ادامه برودت هوا پس از قطع بارندگی برف و افت دما به منفی ۲۶ درجه در خلخال افزود: این امر موجب یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی شهری شده و خسارات مالی قابل‌توجهی را بدنبال داشته که میزان ریالی خسارات در حال برآورد است.

بهنژاد اظهارداشت: سردی هوا همچنین موجب یخ‌زدگی و ترکیدگی تعداد قابل‌توجهی از کنتورهای آب مشترکین این شرکت و سیستم‌های لوله‌کشی آب شرب واحدهای  مسکونی و تجاری در خلخال شده و خسارات مالی بر صاحبان آنها وارد کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.