در نشست خبری سریال جلال چه گذشت؟

نشست خبری سریال «جلال» با حضور عوامل سریال و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عوامل سریال «جلال» پس از گفت و گو با مخاطبان در نشست خبری با حضور مهدی کریمی تهیه کننده، حسن نجفی کارگردان، صفری مدیر صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی، عمار تفتی و هادی افتخار زاده بازیگر، الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، محمد حسین رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان و اهالی رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

کریمی:نقطه عطف سریال «جلال» حضور بازیگران بومی و منطقه‌ای بود

کریمی تهیه کننده در این نشست گفت: صحبت با مردم تجربه جدیدی به ما داد و تلاشمان از این پس بیشتر خواهد بود. چنین برنامه ریزی‌های می تواند باعث رشد کمی و کیفی برنامه‌ها شود.

وی افزود: یکی از نقاط عطف سریال«جلال»، حضور بازیگران بومی و منطقه‌ای بود که توانستند در کنار بازیگران ملی به خوبی ایفای نقش کنند.

نجفی: سریال تاثیر فراملی داشته است

در ادامه حسن نجفی کارگردان سریال در سخنانی گفت: پیام هایی از اقصی نقاط ایران و جهان به دست من رسید و متوجه شدم که این سریال تاثیرات فرا ملی داشته است. سریالی که مناسبتی است و همه قصد داشتند تا آنطور که باید دیده نشود، مخاطب فراملی پیدا می کند که بسیار اتفاق پسندیده ای است.

وی افزود: از صحبت های مخاطبان متوجه شدم که نه تنها خودشان بلکه فامیل و همسایه هایشان هم این کار را دیده بودند.

نجفی عنوان کرد: امروزه دیگر اصطلاح شبکه ملی و استانی وجود ندارد، این پروژه ملی بود و ما هم حق نداشتیم که به عنوان کارگردان، بازیگر و... کم کاری کنیم.

سپس هادی افتخارزاده بازیگری که نقش پلیس و مامور رژیم پهلوی را در سریال «جلال» بازی می کرد درباره این نقش اظهار کرد: بعد از صحبت با مخاطبان متوجه شدیم که چه اتفاقاتی رخ داده است. به نظرم وقتی مختصات یک کار خوب باشد، شبکه پخش آن مهم نیست.

وی افزود: کار خوب شامل قصه، کارگردانی و فیلمنامه و... است. امروز یکی از مخاطبان به من گفت که به اصرار پسرهایم قصد خرید ماهواره را داشتیم، اما پس از پخش این سریال منصرف شدیم.

تفتی:«جلال» قد و قواره تولید استانها را تغییر داد

عمار تفتی بازیگر نقش جلال هم بعد از تشکر از مدیر صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در یک جمله کوتاه گفت: این سریال قد و قواره تولید استانها را تغییر داد.

سپس کارگردان سریال در پاسخ به بودجه سریال اظهار کرد: خیلی از تولیدکنندگان با یک بودجه بی مرز و برنامه، کاری را شروع می کنند، بی پولی در پایان بندی سریال تاثیر گذاشت چرا که پایان بندی من این نبود.

در ادامه تهیه کننده سریال هم در پاسخ به اینکه تولید چنین کارهایی چه تاثیری در جذب گردشگر به این مناطق دارد، بیان کرد: اطلاعات مردم از وضعیت جغرافیایی کشور بسیار کم است. شاید آن سیاستی که در راس سازمان برای تولید در مراکز استانها وجود دارد، این است که فضا و فرهنگ های مختلف برای مخاطب عیان شود.

وی افزود: در این سالها به دلیل محدودیت های مالی، خیلی از آثار به اسم استان اما در تهران تولید شده است.

صفری مدیر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی درباره نقش استان در تولید این اثر گفت: ما از شهر و استانی می آییم که در ۲۰۰ سال گذشته ۸ اتفاق بزرگ را رقم زده است. در این پروژه ۲ یا ۳ اتفاق مهم داشتیم. اول اینکه بالای ۹۰ درصد عوامل از تبریز و شهرهای اطراف بودند که اتفاق مثبتی است و باعث شد یک هم افزایی بین هنرمندان استان برقرار شود.

وی افزود: در این سریال ۲۰۴ بازیگر دیالوگ گو داشتیم که ۲۰۰ نفر از آذربایجان بودند، بودجه این سریال ۱۵ قسمتی ۴۰ دقیقه ای هم ۲ میلیارد تومان بود.

صفری گفت: اگر سهم صدا و سیما در بودجه های ملی حفظ شود، خیلی از ماهواره ها خاموش می شوند. پخش این سریال از شبکه های یک، شما و جام جم باعث شد تاثیرگزاری  آن بیشتر شود.

بیش از تصورمان از مردم بازخورد داشتیم

محمد حسین رنجبران در ادامه گفت: بیش از آنکه فکر میشد درباره این سریال از مردم بازخورد گرفتیم. این اولین ورود مراکز استانها به مقوله سریال سازی بود.

وی افزود: شبکه نمایش خانگی با پول های کلان سریال هایی می سازند که هیچ تاثیرگذاری ندارند. لازم است مجلس و دولت به صدا و سیما کمک کنند.

در پایان مدیر روابط عمومی سازمان از عوامل سریال «جلال» برای ساخت این اثر و پاسخ گویی به ۱۸۳ تماس و ۷۸ پیام تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
آخر سریال خیلی بد تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سریال جلال عالی بود
دستتون درد نکنه
آخرین اخبار