کشف یک محموله پارچه قاچاق در نازی آباد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف یک محموله پارچه قاچاق به ارزش هفت ونیم میلیارد ریال نازی آباد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار "علیرضا لطفی"، از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سرقت محموله خبرداد و گفت: سارقان با جعل عنوان "مأمور کالای قاچاق" اقدام به سرقت ۷۴۰ طاقه پارچه به ارزش هفت ونیم میلیارد ریال کرده و متواری شدند.
وی گفت: در تاریخ بیست و نهم آبان ماه امسال مردی میانسال طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از بسرقت رفتن ۷۴۰ طاقه پارچه توسط ۴ نفر مرد ناشناس با خودروی سمند مشکی به کلانتری ۱۳۰ نازی آباد اعلام شکایت کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: پرونده با موضوع سرقت بعنف (جعل عنوان دولتی) تشکیل و به جهت رسیدگی تخخصی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سردار لطفی با اشاره شاکی پس از حضور در اداره پنجم به کارآگاهان گفت: من شغلم راننده نیسان است و روز سرقت در حال انتقال یک بار پارچه به بازار تهران بودم که در خیابان تندگویان توسط یک خودروی سمند مشکی که با نشان دادن تابلو ایست پلیس مرا متوقف کرده و ۴ نفر مرد جوان که خود را مأموران کالای قاچاق معرفی کردند و اظهار داشتند محموله شما "قاچاق" است و دونفر نیسان را بردند و دو نفر دیگر مرا بزور سوار خودرو کردند و در محدوده اتوبان قم بعداز عوارضی پیاده کرده و متواری شدند.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل سرقت شدند و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل‌های تردد سارقان مشخص شد سارقان محموله را به محدوده میدان خراسان منتقل کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود متوجه شدند سارقان تعداد ۲۰ طاقه از پارچه‌های مسروقه را به شخص مغازه داری واقع در بازار تهران فروخته اند که بلافاصله پارچه‌ها توقیف و به اداره پنجم منتقل شد.

سردار لطفی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان با بدست آوردن این اطلاعات و با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم فروشنده پارچه‌های مسروقه را به هویت "هاشم ۳۵ ساله" شناسایی کردند و با هماهنگی بازپرس پرونده در مورخه ۱۹ بهمن ماه طی یک عملیات پلیسی هاشم در مخفیگاه اش در حوالی میدان خراسان دستگیر و تعداد ۵۷۰ طاقه پارچه مسرقه دیگر کشف و به اداره آگاهی منتقل کردند.

وی بیان اشت: در تحقیقات صورت گرفته از هاشم ضمن قبولی سرقت اعتراف کرد: من به اتفاق سه نفر دیگر از همدستانم با طراحی سرقت اقدام به راهزنی تحت عنوان مامور کالای قاچاق می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال اظهارت سارق جوان کارآگاهان در مورخه ۲۰ بهمن طی یک عملیات منسجم هر سه همدست دیگر وی را در حوالی خیابان ۱۷ شهریور شناسایی و بازداشت کردند و در همان لحظات اولیه به جرم خود معترف شدند و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه یک دستگاه خودوری پژو پارس و یک دستگاه موتورسیکلت نیز کشف شد.

سردار لطفی در پایان اشاره کرد: با توجه به دستگیری این باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند و طاقه پارچه‌های مکشوفه نیز تحویل مالباخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار