افرادی که با ثروت به قدرت می رسند، شایسته نمایندگی نیستند

محقق و پژوهشگر سیاسی گفت:وابستگی نمایندگان به کانون‌های قدرت و ثروت مانع تشکیل مجلس آزاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، محسن قمبریان محقق و پژوهشگر در نشست خبری با جمعی از اعضای بسیج دانشجویی و اصحاب رسانه با اشاره به جایگاه مجلس عنوان کرد:مجلس یکی از ارکان مهم نظام و برای نظام انقلابی ضرورت دارد.

او با اشاره به شعار‌های انقلابی با محوریت استقلال، آزادی جمهوری، عدالت و پیشرفت اظهارکرد:باید در همه‌ی نهاد‌ها این شعار‌ها به صورت متوازن باشد. جوهره‌ی انقلاب در کنار این پنج رکن به صورت مساوی و متوازن، در مجلس شورای اسلامی نمود می‌یابد.

محقق و پژوهشگر سیاسی سکولاریزم گرایشی را آفت در انتخابات و مجلس دانست و گفت: جوانان انقلابی باید مراقب گسترش این آفت باشند، چرا که به ستون و مبانی نظام آسیب می‌زند.

محسن قمبریان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هشدار به انتخاب اصلح نمایندگان گفت:وابستگی نمایندگان به کانون‌های قدرت و ثروت مانع تشکیل مجلس آزاد می‌شود.

او اضافه کرد:وقتی جامعه به سمتی می‌رود که افرادی ثروتمند که به واسطه‌ی این ثروت تخصص یافته اند، به میدان انتخابات بیایند، افراد شایسته دیگر دیده نمی‌شوند.

قمبریان بیان کرد:این وابستگی به کانون‌های قدرت مانع تشکیل مجلس آزاد می‌شوند، اما برخی شورای نگهبان را مقصر می‌دانند که اینگونه نیست.

رسول مظاهری عضو هیئت علمی حقوق دانشگاه اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سهم مردم در ایجاد مجلس انقلابی عنوان کرد:مردم و به خصوص نسل جوان باید بکوشد با ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی جامعه مبارزه کنند و با انتخاب نمایندگانی اصلح مشکلات جامعه به تدریج مرتفع می‌شود.

او با بیان اینکه مشکلات جامعه موردی است، ادامه داد:نباید خدمات و برکات گام اول انقلاب و این ۴۰سال اخیر را فراموش کرد.

عضو هیئت علمی حقوق دانشگاه اصفهان با اشاره به تاثیر لیست‌های نامزد‌های انتخابات اظهار کرد:این موضوعی بین المللی است که در سایر کشور‌ها اتفاق می‌افتاد و مردم با تحقیق می‌توانند به چند نفر یا همه‌ی این لیست رای دهند.

احمد نظارتی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه به نقش خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اشاره کرد و گفت:نقش این افراد در شناساندن افراد اصلح به مردم مهم است تا با انتخابی صحیح و به دور از هیجاناتات کاذب، فردی انقلابی درست و کارآمد را بررسی مجلس بنشانند.

او با اشاره به ویژگی‌های شهید مدرس عنوان کرد:او نمونه‌ای از فرد شجاع، آگاه و با بصیرت و انقلابی بود که طبق گفته‌های محمد علی فروغی،۵سال حکومت شاه پهلوی را به تعویق انداخت و لذا مردم نیز از بین نامزد‌ها باید فردی با چنین ابعاد شخصیتی انتخاب کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.