نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان سوم اسفند گشایش می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیست و یکمین نمایشگاه کتاب این استان سوم اسفند به مدت یک هفته در محل سایت جدید نمایشگاه‌های زاهدان گشایش می‌یابد.

نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان سوم اسفند گشایش می‌یابدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۲۱۰ غرفه در مجموع این نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۱۶۷ ناشر مستقل، ۸۷ نمایندگی نشر، ۱۱ ناشر استانی و هفت کتاب فروشی در این نمایشگاه حضور دارند.

او  ادامه داد: همچنین ۱۰ ناشر دیجیتال برای ارائه آثار رسانه‌های دیجیتال در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب زاهدان حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دفاع مقدس، ایثار و شهادت و مقولات مهم با موضوع انقلاب اسلامی از ناشران ویژه‌ای برخوردار هستند.

او  اظهار داشت: نقدکتاب، رونمایی از کتاب، دیدار با نویسندگان، نشست‌های تخصصی کودک و نوجوان، نشست با دانشگاهیان در حوزه دینی و بخش‌های متنوع در حوزه هنری از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه کتاب است.

مسگرانی بیان کرد: یک میلیارد تومان بن تخفیف خرید کتاب در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد تخفیف از طریق بن و ۱۰ درصد از طریق ناشر به خریدار داده می‌شود.

او  تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه یک جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با ناشران و فرصتی برای بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نمایشگاه کتاب این استان یکی از پرفروش‌ترین نمایشگاه‌های کتاب کشور است و سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کتاب فروخته شده است.

او اظهار داشت: توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رونق این بخش بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

مسگرانی افزود: ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۲۱ است و برنامه‌هایی برای سرویس ایاب و ذهاب و برنامه‌های جانبی مختلف در نظر داریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار