وزیر صمت:

همه دستگاه های دولتی باید بر رونق تولید ملی متمرکز باشند

رحمانی گفت: دستگاه‌های دولتی باید روی رونق تولید داخلی متمرکز شوند، اما برخی سایر عوامل و قانون‌ها را بهانه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در هفدهمین همایش تولید ملی-افتخار ملی اظهار کرد: طی چند سال گذشته، بخش تولید حال و هوای دیگری دارد؛ هم اکنون کشور ما در شرایط جنگ و کار جهادی است، اما توانمندی‌های قابل توجه خانواده بزرگ تولیدکنندگان شاکله کشور را حفظ کرده است؛ بر خلاف اغلب پیش بینی‌ها تولیدات کشور ما نه تنها نابود نشد، بلکه امروز شاهد رشد آن هستیم.

رحمانی گفت: تهاجم ناجوانمردانه دشمنان بنیان‌های اقتصادی ما را نشانه رفته است، اما با حضور تولیدکنندگان بر این جنگ پیروز شده ایم.

او افزود: تسهیل امور باید مورد توجه قرار بگیرد و این وظیفه وزارت صمت است؛ بخشی از این تسهیل با تفویض اختیارات امکان پذیر است؛ همانطور که برخی کار‌ها مثل ثبت سفارش را به استان‌ها واگذار کردیم. دلیلی ندارد که کسی برای ثبت سفارش از زاهدان به تهران مراجعه کند و امروز این مشکلات به حداقل رسیده است. برگزاری نمایشگاه در بخش آسیای میانه به استان‌های شرقی واگذار شده و این آغاز کار است.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت تغییر تفکر و نگرش گفت: انجام چنین اقداماتی یک انتخاب نیست و یک ضرورت برای پیروزی در جبهه‌های اقتصادی به شمار می رود. ۶۲ درصد مالیات وصولی از بخش صنعت و معدن است و این رقم بزرگی است.

او بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دستگاه‌های دولتی باید روی رونق تولید متمرکز شوند، اما برخی سایر عوامل و قانون‌ها را بهانه می‌کنند. تولید ستون حفط ثبات و اقتدار کشور محسوب می شود و تنها با همین روش می‌توان در این جنگ پیروز شد؛.

عضو کابینه دولت گفت: عوامل بسیاری از جمله رونق تولید، کنترل واردات و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

رحمانی تصریح کرد: تامین الکترود گرافیتی گلوگاه صنعت فولاد کشور به شمار می‌رفت که با تحریم های سختی مواجه بود، با همت صنعتگران دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و به زودی شاهد افتتاح نخستین واحد تولید الکترود گرافیتی خواهیم بود.

وزیر صمت بیان کرد: تا روزی که یک قطعه وارداتی باقی مانده باید برای بهبود تولید تلاش کنیم و همراه شدن این موضوع با بخش‌های دیگری از جمله مدیریت واردات ما را به سمت و سوی مناسب حرکت می دهد و هر روز در گوشه و کنار کشور شاهد تامین نیاز داخل و محدودیت واردات هستیم.

او تاکید کرد: نمایشگاه دائمی ساخت داخل را ایجاد کرده ایم و تا ساخت آخرین قطعه، نهضت ساخت داخل را ادامه خواهیم داد. جلوی واردات ۱۶۰۰ قلم کالای مشابه ساخت داخل را گرفته ایم و این رویکرد را به عنوان سیاست راهبردی کشور ادامه می دهیم.

رحمانی تصریح کرد: صنایع مختلفی همچون خودرو و پتروشیمی در حال اصلاحات ساختاری و زیربنایی هستند که نتایج آن را در میان مدت و بلند مدت خواهیم دید. همچنین آیین نامه نحوه تجلیل از صنعتگران تدوین شده که به زودی برای تصویب به دولت ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت صمت ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار