سامانه سفر ۷۲۴ از بلیت فروشی غیرقانونی جلوگیری می‌کند/ آمادگی کامل برای میزبانی و پذیرایی از مسافران

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز از آمادگی کامل این سازمان برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران خبر داد و گفت: تبریز به عنوان پایلوت سامانه سفر ۷۲۴ را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،حسین عادلی سعدآباد مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آمار مسافران خروجی از پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، سه میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۱۴ مسافر در قالب ۲۷۷ هزار و ۵۱۴ سرویس مسافر از پایانه‌های شهرداری تبریز به مقصد‌های مختلف مسافرات کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، افزایش دو درصدی در تعداد مسافر و افزایش یک درصدی در تعداد سرویس داشته است.

او ادامه داد: در این مدت، بطور میانگین روزانه ۱۰ هزار و ۸۸۰ مسافر و ۹۰۷ سرویس انجام گرفته است. این در حالی است که میانگین مسافر در مدت مشابه سال ۹۷، ۱۰ هزار و ۶۲۷ و میانگین سرویس دهی ۸۹۷ بطور میانگنی بوده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز به کاهش خروجی مسافر نوروزی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: مسافران نوروزی در سال ۹۸ به میزان ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته و میزان کاهش سرویس نیز در مقایسه این دو سال، ۳۰ درصد بوده است. با این حال سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز هم اکنون از آمادگی کامل برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی برخوردار است.

او آمار خروجی مسافر درون و برون استانی را نزدیک به هم اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران درون استانی در ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۹۱ هزار و هفت نفر با تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۵۶ سرویس و میانگین روزانه پنج هزار و ۵۲۶ مسافر و تعداد مسافران برون استانی یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۰۷ نفر با تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۵۸ سرویس و میانگین روزانه پنج هزار و ۳۵۴ مسافر بوده است.

عادلی سعدآباد در خصوص پرتردد‌ترین شهر‌های برون استانی در ۱۰ ماهه سال جاری، عنوان کرد: شهر تهران با ۴۶۷ هزار و ۵۳۳ مسافر و ۲۲ هزار و ۳۴۵ سرویس با میانگین روزانه یک هزار و ۵۲۸ مسافر پرتردد‌ترین شهر برون استانی برای مسافران پایانه‌های تبریز است و شهر‌های ارومیه، اردبیل، خوی و میاندوآب در رده‌های بعدی قرار دارند.

او در ارتباط با پرترددترین شهر‌های درون استانی در این مدت ۱۰ ماهه، گفت: شهرستان اهر با ۲۷۹ هزار و ۸۳۹ مسافر و ۲۵ هزار و ۵۹۹ سرویس با میانگین روزانه ۹۱۵ مسافر پرترددترین شهر درون استانی برای مسافران پایانه‌های تبریز به شمار می‌آید و شهرستان‌های مراغه، مرند، آذرشهر و بناب نیز در رتبه‌های بعدی جای دارند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز به تفکیک تردد در ماه‌های فروردین تا دی ۹۸ اشاره کرد و افزود: در این مدت، ماه تیر ۹۸ با ۳۸۱ هزار و ۱۸۹ مسافر و ۲۷ هزار و ۲۲۴ سرویس، بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.

او در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه سفر ۷۲۴ به عنوان مرجع تهیه بلیت اتوبوس، عنوان کرد: در دویست و هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور سامانه سفر ۷۲۴ تحت عنوان یکسان سازی ساماندهی فروش بلیت بصورت اینترنتی، شهر تبریز به عنوان پایلوت اجرای این سامانه انتخاب و اجرای آن از اول شهریور سالجاری در پایانه مرکزی تبریز شروع شد.

عادلی ادامه داد: این طرح با حمایت‌های شهردار محترم تبریز و همکاری تنگاتنگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری تبریز و حومه و تلاش‌های جدی سازمان پایانه‌های مسافربری اجرا شده و تاکنون هیچگونه مشکل اساسی بوجود نیامده است و در عین حال تمهیدات لازم جهت صدور بلیت حضوری برای آن عده از همشهریان و هموطنان عزیز که به اینترنت دسترسی ندارند، در محل پایانه مرکزی فراهم شده است.

او افزود: با اجرای این سامانه، جارچی‌ها و بلیت فروشی‌های متفرقه و غیرقانونی جمع آوری شده و عدالت فروش بلیت و توزیع مسافر بین شرکت‌های فعال در پایانه‌ها رعایت می‌شود و از طرفی تهیه بلیت از سوی مسافران بدون دغدغه و با آرامش انجام شده و ضمن بیمه شدن مسافر، حق انتخاب را برای آن‌ها ایجاد می‌کند و از سفر‌های درون شهری غیرضروری جهت تهیه بلیت جلوگیری می‌کند. این طرح قرار است پس از اجرای موفق در تبریز، به دیگر شهر‌ها نیز تسری پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز همچنین از فعالیت ۱۱ جایگاه سوختگیری سی ان جی زیرنظر این سازمان خبر داد و گفت: این تعداد جایگاه بصورت شبانه روزی در نقاط مختلف تبریز فعالیت دارند و حدود ۱۶ هزار دستگاه خودروی سواری روزانه از این جایگاه‌ها سوختگیری می‌کنند.

او در خصوص میزان آمادگی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز در استقبال از مسافران نوروزی، گفت: با تاکید ویژه شهردار محترم تبریز، بنده به همراه دیگر همکاران سازمان از ۱۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و پایان سفر‌های نوروزی، با آمادگی کامل در خدمت میهمانان و مسافران نوروزی خواهیم بود. ارائه خدمات شبانه روزی، تجهیز مبلمان داخلی، فضای سبز محوطه، گلکاری، سفره هفت سین و ... از جمله اقداماتی است که جهت آماده سازی سازمان برای پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شده است.

عادلی با بیان اینکه هزینه‌های سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز در سالجاری کاهش ۲۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: جهت رفاه حال مسافران و رانندگان، تلاش می‌کنیم که یک اورژانس شبانه روزی، یک مهمانسرا برای میهمانان و یک مرکز معاینه فنی در محل سازمان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار