رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویب یا عدم FATF تأثیری بر بازار پول و ارز ندارد

همتی با اشاره با اینکه از ابتدای سال تا به الان تأمین ارز ۳۵ میلیارد دلاری داشتیم گفت: تصویب یا عدم FATF تأثیری بر بازار پول و ارز ندارد.

تامین ارز ۳۵ میلیارد دلاری / FATF تاثیری بر روی مبادلات تجاری ما نداردعبدالناصر همتی در پاسخ به سؤال خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه  بعضی گمانه‌ها بر این است که اگر FATF تصویب شود ارتباط بانکی بین کشورهای دوست از بین می‌رود آیا این نظر درست است ؟ گفت: از آینده FATF که چه اتفاقی خواهد افتاد چیزی معلوم نیست اما این احتمال وجود دارد که ایران به لیست سیاه برود ولی احتمال قوی‌تر آن است که این اتفاق پیش نیاید.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر در هر صورتی این اتفاق بیفتد ما باز هم مبادلات تجاری خود را از مسیرهایی که تحریم پذیر نیستند ادامه می‌دهیم و خیلی از این تحریم‌ها روی ما تأثیری نمی‌گذارند.


بیشتر بخوانید: تصمیم‌گیری درباره مسائل بازار متشکل در جلسه امروز همتی با صرافان 


او گفت: در حال حاضر بانک‌های دنیا با ما همکاری می‌کنند و به خاطر تحریم آمریکا و فشار آن که حتی به کشورهای دوست وارد می‌شود ، این کشورها توانایی همکاری با ما را ندارند اما ما از ابتدای سال تا به الان ۳۵و نیم میلیارد دلار تأمین ارز داشتیم که به همین روند هم ادامه می‌دهیم.

همتی در پایان گفت: به اعتقاد من، تأثیری که FATF می‌خواهد بگذارد اتفاق نخواهد افتاد و به نظر من آنها این تصمیم اشتباه را نمی‌گیرند ولی در نهایت باید صبر کرد.

رئیس بانک مرکزی در ادامه در خصوص جلسات آخری که درمورد FATF برگزار شد، مطرح کرد: سودجویان سعی دارند که از این فرصت در جهت التهاب بازار ارز استفاده کنند

همتی در ادامه بیان کرد: این اقدماتی که سودجویان در بازار ارز انجام می‌دهند هیچ تأثیر معناداری نخواهد داشت.

او در ادامه تأکید کرد: در حالی که عده‌ای در این باره می‌گویند این اقدامات نابخردانه که در بازار ارز صورت میگیرد سبب شکست سد مقاومت چهارده میشود اما این گونه نیست چرا که در سال گذشته حدود سه بار این سد مقاومت شکسته شد، اما بانک مرکزی این مسئله را کنترل کرده است و آن را در جهت تعادل به حرکت در آورده است.

رئیس بانک مرکزی در ادامه افزود: افرادی که وارد بازار ارز می‌شوند باید ریسک دارایی‌شان را برای افزایش یا کاهش آن بپذیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابلی
۲۱:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
هنوز نتیجه معلوم نشده اینه وای به حال ما که بریم تو لیست سیاه واقعا اینا روشون میشه اینقدر واضح دروغ بگن
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
چیز خاصی نشده ولی ما که تاثیرش را میبینیم. ننه بی سواد من از اینها خیلی کاربلدتر هست. آیا ماندن این سیستم به نفع ایران است؟
آخرین اخبار