کیفیت هوای اصفهان ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۹۹ در وضعیت قابل قبول "سالم" ثبت شد.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۱۰، خیابان استانداری روی عدد ۱۰۵، خیابان‌های پروین، دانشگاه و رودکی روی عدد ۹۳ گزارش می‌شود.

هم اکنون و در ساعات اولیه روز سه شنبه نیز کیفیت هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

همچنین امروز کیفیت هوا در دیگر شهر‌های استان از جمله مبارکه و نجف آباد با میانگین ۸۰، شاهین شهر با میانگین ۹۳ و کاشان با میانگین ۸۶ در وضعیت قابل قبول "سالم" قرار دارد.

ایستگاه پایش هوای سجزی امروز نیز قطع است.

سیستم ایستگاه‌های پایش هوای شهر‌های خمینی شهر، زرین شهر، لنجان و دولت آباد در شش ماه گذشته قطع است و از داده‌های آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.