تولید بیش از ۲۵۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از تولید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان نیر تولید می‌شود.

او با بیان اینکه شهرستان نیر با دارا بودن ۱۲۵ هزار راس دام سنگین و سبک شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان اردبیل بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: این شهرستان دارای ۲ واحد پرواربندی بره صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۷۰۰ راس و با اشتغال‌زایی ۷ نفر و همچنین ۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت هزار و ۸۵۵ راس و با اشتغال‌زایی ۳۵ نفر و ۱۲ واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۴۲۵ راس و با اشتغال‌زایی ۴۱ نفر و تعداد ۳۴۳ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۴ راس دام سنگین و سبک است که مجموعا از ابتدای امسال تاکنون تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

ناصری تصریح کرد: این میزان تولید ۷/۵ درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

او در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم می‌باشد تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.