۵۸ هزار نفر رای اولی در انتخابات اسفند

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که ۵۸ هزار نفرشان رای اولی هستند.  

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مراد جعفری  اظهار داشت: یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری است.

او ادامه داد: ۷۰۵ شعبه از این تعداد هم در روستاها مستقر می‌شود و از مجموع کل شعب اخذ رای،  ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه هم سیار است.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه ۱۰۸ داوطلب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان حضور دارند، افزود: تاکنون از مجموع ۲۸۱ داوطلبی که ثبت نام کرده بودند، ۵۹ نفر انصراف خود را اعلام کردند، ۱۱۶ نفر تایید صلاحیت نشدند و اکنون ۱۰۶ نفر در عرصه رقابت باقی مانده‌اند.

جعفری تاکید کرد: از مجموع یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت استان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که ۵۸ هزار نفرشان رای اولی هستند.  

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ع

.

برچسب ها: رای ، انتخابات مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.