صادرات ۱۸ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی تولیدی در استان اردبیل

مدیرکل کار اردبیل گفت: شرکت‌های تعاونی تولیدی استان اردبیل در یک سال گذشته موفق به صادرات ۱۸ میلیون دلار محصول به کشور‌های منطقه شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل کار اردبیل امروز در ستاد تسهیل رونق تولید اردبیل با تشریح صادرات انجام پذیرفته شرکت‌های تعاونی استان به کشورهای همسایه گفت: کشورهای عراق، گرجستان، قطر، روسیه و جمهوری آذربایجان عمده کشورهای مقصد کالاهای اردبیل در صادرات شرکت‌های تعاونی هستند.

او افزود: صادرات مرغ، سرامیک و پتو از عمده محصولات صادراتی استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال تاکنون ۵۴ میلیون دلار عملکرد بخش تعاون در بخش صادرات است که ۱۸ میلیون دلار آن مربوط به تعاونی‌های تولیدی و مابقی آن مربوط به شرکت‌های تعاونی مرزنشینان است.

رحیمی افزود: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد به ترتیب کشاورزی، خدمات و صنعت بیشترین نوع خدمات را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توجه به بخش تعاونی‌ها را از جمله مهمترین ضرورت‌های موجود جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: با حمایت و ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌تواند بسیار بالاتر از حد کنونی باشد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار