رئیس سازمان هواشناسی کشور:

سامانه هشدار ملی مخاطرات وضع هوا و اقلیم در دست آماده سازی

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در حال آماده سازی سامانه هشدار ملی مخاطرات وضع هوا و اقلیم هستیم.

سامانه هشدار ملی مخاطرات وضع هوا و اقلیم در دست آماده سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در بازدید از ایستگاه‌های هواشناسی استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: سامانه هشدار ملی مخاطرات وضع هوا و اقلیم را داریم آماده می‌کنیم و ان شاء الله بتوانیم این سامانه را با همکاری سایر دستگاه‌ها با اولویت حوزه‌های آبخیزتر راه اندازی کنیم.

تاج بخش افزود: اصلی‌ترین وظیفه سازمان هواشناسی ارتقاء سرویس‌های هست که می‌دهد از جمله سرویس‌های پیش‌بینی هشدار سیل و همینطور سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم بر اساس قوانین مدیریت بحران که ما را مکلف کرده پیش‌بینی‌های آن‌ها را صادر می‌کنیم.

او اضافه کرد: در سفر به استان مرکزی تقریبا از تمام ایستگاه‌های هواشناسی بازدید کردیم که خوشبختانه هواشناسی استان مرکزی در شرایط مطلوب و باعث خوشحالی هست که مدیریت استان چه در اداره کل و چه در سطح استانداری توجه ویژه به بخش هواشناسی و اطلاعات و سرویس‌هایی که می‌تواند به مردم بدهد دارند.

معاون وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: در این بازدید علاوه بر ایستگاه‌ها با استاندار هم ملاقاتی داشتیم که با توجه به حسن نظر ایشان کمک‌های زیادی را انشاالله به خصوص در سال ۹۹ با اداره کل هواشناسی استان داشته باشند که یکی از این همکاری‌هایی که استاندار می‌توانند با اداره کل هواشناسی و ستادش داشته باشند راه اندازی و تکمیل ایستگاه هواشناسی در شهرستان فرمهین و دیگری تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه فرودگاهی استان هست.

او ادامه داد: و به نظرم شرایط خوبی را در استان مرکزی تا پایان سال ۹۹ در تکمیل و تجهیز ایستگاه‌ها داشته باشیم و استاندار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اداره کل هواشناسی استان را تضمین کردند که جای خرسندی و خوشحالی برای ما دارد و همین طور کمک شایانی را برای سال ۹۹ به ما پیشنهاد دادند که ما از این بابت از دوستان تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.