استفاده از تمام ظرفیت مرزها برای افزایش صادرات

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: باید از تمام ظرفیت‌های مرزهای استان بویژه باشماق برای افزایش صادرات بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان گفت: مرز باشماق مریوان یک سرمایه ملی است و همکاری مسوولین در تامین امنیت آن سبب توسعه اقتصادی استان کردستان خواهد شد.

او از دستگاه‌های نظامی و انتظامی خواست که در تامین امنیت بیشتر مرز باشماق به گمرک کمک کنند و اضافه کرد: مرز رسمی و بین‌المللی باشماق در رونق تجارت اهمیت دارد و می‌تواند حتی در توسعه استان هم موثر باشد.

تامین امنیت اقتصادی سبب رونق تجارت می شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استان مورد تاکید دادگستری است چون تامین امنیت اقتصادی سبب رونق تجارت می‌شود.

محمدرضا مترقب با اشاره به اهمیت تامین امنیت مرز رسمی باشماق مریوان اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از اولویت‌های کاری مجموعه قضایی استان است لذا همه توان خود را در تأمین امنیت سرمایه گذاران به کار خواهیم گرفت.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصادی باید کمک‌ رسان مدیران اجرایی خدوم باشیم، افزود: دستگاه قضایی استان کردستان و شورای اقتصاد مقاومتی جلساتی با موضوع حمایت از فعالان اقتصادی را برگزار می‌کند و بازدیدهای مکرر از کارخانه‌ها و پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد:‌ امنیت در پایانه رسمی مرز باشماق مریوان هم اکنون با همت جدی دادستان و رئیس دادگستری مریوان در شرایط مناسبی است اما با توجه به ظرفیت بالای تجارت و سرمایه‌گذاری در این مرز باید دستگاه‌های مختلف در راستای تامین امنیت کامل آن تلاش کنند چرا که شکوفایی و توسعه اقتصاد استان در گرو افزایش صادرات است.

او یکی از آفت‌های اقتصاد مقاومتی و مسئله تولید و اشتغال را بحث قاچاق دانست و گفت: در مساله مبارزه با قاچاق، تعزیرات حکومتی می‌تواند نقش موثر داشته باشد و باید با رسیدگی جدی و برخورد های قاطع قانونی در پیشگیری از قاچاق وظیفه خود را انجام دهند.

در ادامه این جلسه مدیران و مسوولین حاضر در جلسه پیشنهاداتی را در جهت ارتقای امنیت مرز باشماق به رئیس کل دادگستری استان ارائه دادند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: باشماق ، مرز ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.