تاکید مسکو و آنکارا به تلاش برای کاهش تنش در ادلب

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد با پایان مذاکرات مسکو و آنکارا درباره تنش در منطقه ادلب سوریه، دو کشور متعهد شدند که به توافق‌نامه‌های امضا شده برای اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش در ادلب وفادار باشند.

پرچم روسیه ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، روسیه و ترکیه پس از خاتمه دور دوم مذاکرات درباره تنش‌ها در ادلب، بار دیگر بر تعهدات خود در چارچوب توافق‌نامه‌های امضا شده در مورد کاهش تنش در منطقه ادلب سوریه تأیید کردند.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای پس از پایان مذاکرات در ۱۷ و ۱۸ فوریه تاکید کرد که دو طرف در رابطه با اوضاع در منطقه ادلب و در راستای توقف تنش‌ها گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده: «دو کشور متعهد شدند که به توافق‌نامه‌های امضا شده برای اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش در ادلب وفادار باشند».

نمایندگان روسیه و ترکیه همچنین خاطرنشان کردند: «امنیت و ثبات طولانی مدت در ادلب و سایر مناطق در سوریه فقط براساس احترام به حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی آن حاصل می‌شود».

شرکت کنندگان در این نشست بر ادامه روند سیاسی در سوریه به دست خود سوری‌ها با پشتیبانی سازمان ملل و مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه روسیه در سوریه در این نشست حضور داشتند، هیئت ترکیه نیز به ریاست سدان اونال، معاون وزیر خارجه در این دور از گفت‌وگوها حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار