عبدالله: پیروز حقیقی انتخابات هستیم و دولتی فراگیر تشکیل می دهیم

رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» طی سخنانی تاکید کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد و او دولت خود را تشکیل خواهد داد.

عبدالله: پیروز حقیقی انتخابات هستیم و دولتی فراگیر تشکیل می دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی اشرف غنی تاکید کرد که پیروز حقیقی انتخابات او می باشد و این نتیجه یک خیانت ملی است.

وی با حضور در یک نشست خبری با حضور هواداران این تیم، نتیجه انتخابات را دزدی انتخابات خواند و گفت این نتیجه کودتا علیه مردم‌سالاری و خیانت به اراده مردم بوده است.

وی خود را بر اساس آرای بایومتریک شده، برنده انتخابات اعلام كرد و همچنین از حامیان تیم ثبات و همگرایی تشکر و قدردانی کرد که در شرایط سخت و با استقامت از تصامیم این تیم حمایت کردند.

عبدالله تصریح کرد:به عنوان یک تیم مسئولیت‌پذیر، تمام کوشش خود را کردند و حوصله به خرج دادند که پروسه انتخابات در مطابقت با قانون و با شفافیت و عدالت به پیش برود اما امروز در مورد 300 هزار رای که شامل آرای مشکوک، آرای استفاده شده خارج از وقت رای‌دهی و آرای غیربایومتریک بود، تصمیمی گرفته شد که کاملا در مغایرت با قانون بوده است.

وی تاکید کرد: از اساس این نتیجه را غیرقانونی می‌دانم؛ آنهایی که در کمیسیون‌ها در بدل پول، تطمیع و یا هر شرایط دیگر به این پروسه ملی خیانت کردند، واقعا خیانت ملی انجام دادند و مردم این خیانت را فراموش نخواهد کرد.

عبدالله عبدالله خطاب به سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از همه آنهایی که به مردم سالاری باور دارند، به آینده سالم کشور باور دارند، به حقوق شهروندی باور دارند، تقاضا می کنیم که امروز در برابر تقلب بایستند و همان طور که ما نپذیرفتیم، آنها هم نپذیرند.

وی تاکید کرد: تیم ثبات و همگرایی بر اساس آرای شفاف و بایومتریک شده، پیروزی این انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می‌کنیم و حکومتی همه شمول تشکیل می دهیم.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۵۰/۶۴ درصد آراء برای یک دوره ۵ ساله رئیس جمهور این کشور باقی ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار