راه ۲۶۵ روستا در استان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:راه ۲۶۵ روستا در استان مسدود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون راه ۲۶۵ روستا در استان مسدود است و تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها ادامه دارد.

شکری اظهار داشت: از این ۲۶۵ روستا، تعداد ۶۱ روستا در ارومیه، ۱۴ روستا در سلماس، ۸۵ روستا در پیرانشهر، ۲۰ روستا در مهاباد و ۱۵ روستا در خوی قرار دارد.

او اضافه کرد: همچنین بر اثر بارش برف و کولاک راه ۲۵ روستا در چالدران، ۱۵ روستا در اشنویه، ۲۵ روستا در سردشت، سه روستا در شاهین‌دژ، یک روستا در هر کدام از شهرستان‌های تکاب و چایپاره بسته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بارش برف و کولاک راه دسترسی ۵۲۰ روستای استان را در هفته جاری بسته بود که با تلاش راهداران در کمتر از ۲۴ ساعت ۲۵۵ راه‌روستایی بازگشایی شد و تلاش راهداران با وجود بارش مداوم برف و کولاک در ۶۸ راهدارخانه ثابت و سیار برای بازگشایی مسیر‌ها ادامه دارد و راه‌های روستایی به ترتیب اولویت بازگشایی می‌شود.

شکری با بیان اینکه عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند،خاطرنشان کرد:اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگویی در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان و ارائه مشاوره به رانندگان و مسافران است.

او یادآور شد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.