کمبود مواد اولیه ، گریبان گیر صنعت باطری سازی

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان از کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

محمدرضا هادی رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت:از انجایی که نوسانات بازار ارز نقش مهمی در رونق صنعت باطری سازی کشور دارد متاسفانه با توجه به صدمات ناشی از نوسان قیمت در این بازار شاهد گرانی و کمبود مواد اولیه و در نهایت کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان هستیم.

او افزود:علت اصلی کمبود و گرانی مواد اولیه در واحد‌های تولید باطری استان اصفهان تحریم‌های ظالمانه‌ای است که از سوی کشور آمریکا با هدف تحت فشار قراردادن اقتصاد کشور بر ما تحمیل شده و مانع از ورود مواد اولیه واحد‌های تولید باطری استان به داخل کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی میزان تولید واحد‌های تولید باطری استان اصفهان شاهد کاهش استقبال و قدرت خرید مردم نسبت به خرید باطری در بازار استان اصفهان هستیم.

هادی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد قدرت خرید مردم نسبت به اقدام خرید باطری در بازار استان اصفهان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او گفت:اصلی‌ترین علت کاهش استقبال و قدرت خرید مردم نسبت به خرید باطری در بازار استان افزایش ۱۵ درصدی نرخ باطری است که از کاهش تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان نشآت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان اضافه کرد:متاسفانه با توجه به کاهش تولید، افزایش رکودو تورم شاهد کاهش ۲۵ درصدی سطح کیفیت تولید باطری در واحد‌های صنعتی استان اصفهان هستیم.

هادی گفت: با برطرف شدن مشکل کمبود مواد اولیه واحد‌های صنعتی تولید باطری استان رکود در این صنعت ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

او یادآور شد:در استان اصفهان ۳ شهرک صنعتی تولید باطری وجود دارد که در تلاش هستیم تا با ارائه تسهیلات لازم با وجود این شهرک‌ها بتوانیم میزان رکود تولید در صنعت باطری سازی استان اصفهان را کاهش دهیم.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان تاکید کرد:در حال حاضر با توجه به تسهیلات ارائه شده توسط اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان به شهرک‌های صنعتی تولید باطری نه تنها اشتغالزایی در این شهرک‌ها کاهش نیافته بلکه ایجاد اشتغال در این شهرک‌ها ۲۰ درصد رشد کرده است.

هادی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی تولید باطری استان اصفهان مشغول کار هستند.

اواضافه کرد: برند سازی در صنعت باطری سازی استان اصفهان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و می‌توانیم با ایجاد سرمایه گذاری و ورود به بازار‌های صادراتی این برند سازی را گسترش دهیم.

رئیس اتحادیه باطری فروشان استان اصفهان ادامه داد:صنعت باطری سازی استان اصفهان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است به طوری که متخصصان حوزه تولید باطری استان اصفهان در سال جاری توانسته اند با بازیافت باطری‌های فرسوده ان‌ها را در صنایعی دیگر مانند تولید سرب، گرانول و پلی پروپیلین به کار ببرند.

هادی اضافه کرد: باطری تولیدی استان اصفهان در حال حاضر به  کشور ها‌ی خاورمیانه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار