رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان:

بیش از ۲ هزار هکتار عملیات بیولوژیک در مراتع استان انجام شد

سید ابوالفضل ولیئی گفت: از محل صندوق توسعه ملی دو هزار و ۴۵۶ هکتار عملیات بیولوژیک در مراتع استان سمنان صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی دو هزار و ۴۵۶ هکتار عملیات بیولوژیک در مراتع استان سمنان صورت گرفته است، گفت: طبق هدف‌گذاری عملیات بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری و ذخیره نزولات آسمانی در شهرستان‌های استان برای سال جاری به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه هدف از اجرای عملیات بیولوژیک افزایش پوشش گیاهی و علوفه، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی است، افزود: در همین راستا یک هزار و ۴۰۶ هکتار کپه کاری، ۹۰۰ هکتار بذرپاشی، ۵۰ هکتار بذرکاری و ۱۰۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی اجرایی شد.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طی سال جاری علاوه بر عملیات بیولوژیک اقدامات مدیریتی و بیومکانیک نیز صورت گرفته است، ابراز داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته‌شده است.

ولیئی بابیان اینکه در عملیات بیولوژیک ارتقای توان مهارتی، فنی، مدیریتی و مالی مرتع‌داران نیز دنبال می‌شود، در ادامه تصریح کرد: حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار در تولید علوفه و خدمات زیست‌محیطی مراتع و بهبود شاخص‌های پایداری اکولوژیکی مرتع از دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی است.

او افزود: اگرچه عملیات بیولوژیک در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدی‌شهر، دامغان، گرمسار و میامی صورت گرفته است، اما بخش عظیمی از حفظ و حراست آن بر عهده مردم و جوامع بومی محلی خواهد بود لذا به‌کارگیری مشارکت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.