عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه؛

حوزه علمیه نباید از علمای بزرگ خالی شود

حجت الاسلام رفیعی گفت:باید مراقب باشیم که حوزه از علمای بزرگ خالی نشود، زیرا علما ذخیره عظیم حوزه و اسلام هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه شامگاه سه‌شنبه در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد رضا گلپایگانی که با حضور اساتید حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آیت الله گلپایگانی به عنوان رکن و استوانه نظام نام برده‌اند،گفت: این مجلس به نام فقیهی است که بیش از هشت دهه برای تربیت طلاب، تحقیق و رشد علمی حوزه و نشر معارف اسلام تلاش فراوانی کرده است.

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: این عالم بزرگ از جامعه، مردم و مسئولان انتظاراتی داشت و معتقد بود که اگر اهل قم طبق روایات حجت برای سایرین هستند، این حجت بودن به دلیل تقوا، پرهیزکاری و ولایت مداری و عالم بودن است.

سخنران این مراسم با اشاره به تأکید آیت الله گلپایگانی بر حضور مردم در انتخابات،عنوان کرد: ایشان معتقد بودند که خیانت و مسامح یک نماینده، خیانت به کشور و نظام است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مرحوم آیت الله گلپایگانی معتقد بودند که وظیفه دانشگاه مرز داری است تا اعتقادات جوانان سالم و محفوظ بماند، زیرا اگر اعتقادات حفظ نشود هیچ چیزی باقی نمی‌ماند.

او بیان کرد: توصیه مرحوم گلپایگانی به نمایندگان مجلس این بود که همه قوانین مدنی، جزایی، مالی و اداری باید بر اساس موازین احکام باشد، زیرا در این صورت در مجلس شاهد خطا و فساد‌های مالی و ... نخواهیم بود.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اگر دانشگاهیان مرزدار اعتقادی باشند، ارتشیان و نظامیان در حفظ مرز‌های جغرافیایی موفق خواهند بود، افزود: باید مراقب بود که حوزه از علمای بزرگ خالی نشود، زیرا علما ذخیره عظیم حوزه و اسلام هستند.

این مراسم با حضور آیت الله علوی گرگانی، آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران و آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی حوزه، آیت الله علوی بروجردی، آیت الله گرامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه، علما، روحانیون و مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.