رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام ؛

تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس در ایلام به ۴۵ نفر کاهش یافت

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت : تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس در ایلام به ۴۵ نفر کاهش یافت.

تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس در ایلام به ۴۵ نفر کاهش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ یوسف امیدی رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: ۴۵ نفر از نامزد‌های تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران تا این لحظه در کارزار انتخاباتی دوم اسفند ماه حضور دارند.

او اظهار داشت: از زمان درج آگهی رسمی اسامی نامزد‌های شرکت در انتخابات شورای اسلامی در روز ۲۳ بهمن ماه که ۵۳ نفر بودند اکنون با انصراف هشت نفر از نامزد‌ها این تعداد به ۴۵ نفر در هر ۲ حوزه انتخابیه رسیده است.

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام افزود: از این تعداد نامزد باقیمانده در رقابت‌های انتخابات مجلس در حال حاضر ۱۸ نفر متعلق به حوزه انتخابیه دهلران است که این تعداد در زمان درج آگهی رسمی ۲۳ بهمن ماه ۲۰ نفر بود و تاکنون ۲ نفر در این حوزه انتخابیه انصراف داده اند.

امیدی یادآور شد: در حوزه انتخابیه ایلام نیز در زمان انتشار آگهی رسمی ۳۳ نفر در این حوزه حضور داشتند که در این مدت تاکنون ۶ نفر از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف خود را اعلام کرده اند و تعداد نامزد‌های حوزه انتخابیه شمال استان به ۲۷ نفر رسیده است.

او افزود: احتمال اینکه تا روز انتخابات دوم اسفندماه تعداد دیگری از نامزد‌های انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی از حضور در این همه پرسی انصراف دهند و تعداد نامزد‌ها باز هم کاهش یابد، وجود دارد.

ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه انجام و روند بررسی صلاحیت پرونده این داوطلبان در مراحل مختلف تا ۲۲ بهمن ادامه داشت و با انتشار اسامی نهایی نامزد‌ها در ۲۳ بهمن ماه این فرآیند طولانی به پایان رسید و تبلیغات یک هفته‌ای نامزد‌ها از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار و دوم اسفندماه نیز همزمان با سراسر کشور انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه انجام می‌پذیرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود و ۴۵۱ هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان‌های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده‌دار این مسوؤلیت هستند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.