مدیرعامل ایران خودرو:

۲ هزار و ۶۵۰ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کردیم

مدیرعامل ایران خودرو گفت: تاکنون ۲۶۵۰ قرارداد با شرکت‌های دانش منعقد کرده‌ایم و در حال حاضر ایران خودرو با تولید انبوه ۴۳ قطعه، ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو امروز (چهارشنبه) در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل شرکت ایران‌خودرو برگزار شد، اظهار کرد: تا چندی پیش بیش از ۵۰ قطعه خودرو وارد کشور می‌شد و یکی از اهداف اصلی ما این است که شرکت‌های دانش بنیان با ما همراهی کنند.

او ادامه داد: بخشی از ورق‌هایی که نیاز داریم را نباید برویم از خارج بیاوریم لذا علاقه‌مند هستیم تا دانش بنیان‌ها در این بخش ورود کنند.


بیشتر بخوانید: اولین فیلم از خودروی برقی رانا 


مقیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶۵۰ قرارداد با شرکت‌های دانش منعقد کرده‌ایم و برنامه‌هایی در جهت تعمیق روابط‌ با این شرکت‌ها داریم و تاکنون ایران خودرو با تولید انبوه ۴۳ قطعه، ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

سورنا ستاری نیز در این مراسم گفت: مشکلی که در صنعت خودروسازی داریم این است که زمانیکه تحریم هستیم با شرکت‌های فرانسوی کار می‌کنیم، اما بعد از اعمال تحریم ها، با شرکت‌های دیگر و کشور چین کار می‌کنیم.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد داخلی‌سازی موضوع مهمی نیست، گفت: باید در حوزه داخلی سازی از فناوری و همکاری شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد چرا که با مونتاژ و رنگ کردن یکسری از قطعات ۳۰ درصد داخلی سازی محقق می‌شود.

ستاری تصریح کرد: زمانی باید از لفط دانش بنیان استفاده کرد که طراحی و ماشین سازی کار خودمان باشد چرا که زمانیکه تفکرات از جای دیگری نشأت گرفته باشد، فرآیند کارخانه داری شکل می‌گیرد لذا باید بین کارخانه‌داری و خودروسازی تفاوت قائل باشیم.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار