آخرین جزئیات از ورود ویروس کرونا به کشور

با مثبت اعلام شدن نتایج اولیه آزمایش کرونا در کشور دستگاه بهداشتی برای مراقبت و جلوگیری از سرایت این بیماری وارد عمل شده است.

 

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آنطور که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند نتایج اولیه آزمایش کرونا مثبت شده است و برای پاسخ قطعی نیاز به ۲ سری آزمایش دیگر هم است.

شواهد نشان می‌دهد کیت های تشخیص کرونا علی رغم تحریم ها از هفته پیش به کشور وارد شده است و مشکلی از بابت این موضوع نداریم حال باید منتظر نتایج ثانویه آزمایش ها بود تا ببینیم افراد مشکوک به کرونا بیمار هستند یا خیر.


بیشتر بخوانید: ۲نمونه مثبت کرونا در ایران مشاهده شد


شواهد موجود نشان می‌دهد بیمارستان کامکار قم برای قرنطینه و رسیدگی بیماران مشکوک آماده شده است و آنطور که علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته است  تاکنون ۲ مورد مشکوک،  بیمار ایرانی و ساکن قم هستند اما بنا بر  اظهارات خبرنگار قم این بیماران از اهالی قم نیستند.

آخرین جزئیات از ورود ویروس کرونا به کشور

در پی انتشار خبر موارد ابتلا به کرونا در قم از گوشه و کنار شایعاتی مبنی بر وجود موارد مشکوک به این ویروس در بخش‌های دیگر کشور هم به گوش می‌رسد اما مشاور رسانه‌ای وزیر در این مورد معتقد است که « به جز دو‌موردی که اعلام شد تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به کرونا در هیچ نقطه از کشور شناسایی نشده است.»

آخرین جزئیات از ورود ویروس کرونا به کشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی ادرکنی
۰۰:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
ماکه مسئول دلسوزی نداریم کاری برامون بکنه. امام زمان( عج) تنها پنامون اول خداست بعد دعا های شما آقا جان شما برای ما کاری بکنید#. چقدر آمدنت دیر شده‌‌‌‌‌‌‌‌# انشالله با دعاهای امام زمان برای همه مردم این دور سختر از سخت راهم پشت سر میذاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
پرواز ها لغو نشد هفته های اوج انتشار خبر ویروس کرونا کلی مسافر چه ایرانی چه چینی از چین مسقیم و غیر مستقیم وارد کشور شدند بدون تمهیدات پزشکی و قرنطینه کلی دانشجو چینی دانشگاه تهران دارد که سال نو چینی رفتند و برگشتند با اینکه دانشگاه تهران اعلام کرد و هشدار داد هیچ کاری انجام ندادند. مورد داشتیم که یکی از بستگان تعریف کرد از دوستان یا بستگانشان پس از انتشار خبر ویروس کرونا برای مسافرت چین بودند و برگشتند و اصلا قرنطینه و چک کردنی در کار نبوده با اینکه یک خبر پخش شد دو مامور با یک دستگاه تب سنج مسافران را چک می‌کردند. اونها با مسافر برگشته از چین به مشهد دید و بازدید کردند اما خوشبختانه تا الان خبری از ابتلا به بیماری در این دو هفته اخیر از اونها نداشتیم.
حالا از گوشه و کنار با خبر می شویم که مسافران آسیای شرقی که درگیر ویروس کرونا در کشورشان هستند غیر مستقیم و به صورت ترانزیت همچنان در حال ورود به ایران هستند و دیشب هم یک شخص از شیراز خبر داد دو مسافر چینی بی علت روی زمین افتادند و سریع اومدند و اونهارو منتقل کردند. شهر های زیارتی با کلی تردد مسافر شهرهای توریستی نیز به همین صورت می‌توانند درصورت عدم اطلاع به موقع در رابطه با شیوع این ویروس در کشور به گسترش و انتقال ویروس کمک کنند. اقدام قرنطینه خانگی خیلی مهم است با توجه به اینکه تا نوروز 28 روز بیشتر نمانده و مردم برای خرید شب عید حضور چند برابری در بازارها و اماکن عمومی دارند. و با توجه به مسائل روانشناختی ما ایرانی ها تا مطمئن نشوند ویروس پشت در خانه آنهاست به رفت و آمد در اماکن عمومی ادامه می‌دهند.
در قم هم از دیروز که این خبر پخش شده داروخانه ها از فروش ماسک یکبار مصرف خودداری میکنند
تکلیف قشر متوسط و ضعیف جامعه چی هستش که همیشه باید قربانی بدهند
قشر پولدار و مرفه که از زیر سنگ هم شده برای خود تمهیدات پیشگیری را اتخاذ می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بیمار
۱۴:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
هم اینا که از چین اومدن چن د روز پیش با خودشون او دنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
خدا خودش کمک کنه اگه این ویروس منتشر بشه چی همگی می میریم
Iran (Islamic Republic of)
سولماز
۱۲:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
تو بابلم هست.میگن اون فردم اهل قم بوده.قم یه شهریه که کلی مسافر از هرجای دنیا میاد بیشتر باید مراقب میبودن.فقط چین نیست که کلی کشور دیگه هم درگیرشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
این بود مراقبیم مراقبیم انقدر پروازهاروکنسل نکردن تا خدا میدونه چندنفربایدبمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اخه چطور نزارن دولت ک به فکر مردم نیست .میگه ما درامد داشته باشیم مردم هرطور شدن.شدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۲۰:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
مگه میشه ویروس با این قدرت انتقال به اعضای خانوادشون سرایت نکرده باشه؟ اینقدر پنهان‌کاری نکنید به خدا دودش تو چشم ما مردم میره. تا دیر نشده کاری کنید مردم ایران با این تحریم‌ها نمی تونن با این بیماری مقابله کنند
Germany
فرهاد
۲۰:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
اینا ازهوا که نگرفتن بالاخره باید مشخص بشه ریشه این مریضی کی بوده کجا بوده مشخصه دارن کم کاری میکنن بگید عرضه نداریم خیال همه رو راحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
خب نزارید اینقدر چینی بیان ایران بسه دیگه چقدر ما مردم باید تاوان بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
برادر/خواهر من چینی توی قم چکار میکنه؟ یه شهر زیارتیه اونجا تا دلت بخواد عراقی و سوری و عربستانی و افغانستانی و... هستن باید تمام مرز ها کنترل میشد که نکردن الهی کرونا نصیب اونایی بشه که سهل انگاری کردن خدایا زمینت رو از آدمای اضافه پاک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
به نظرت ما باید کشوری که مارو توی تحریم رها نکرده ول کنیم انقدر تحت تاثیر رسانه های اونور آبی قرار نگیریرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
ببخشید چون تو تحریما با ما بوده پس باید بزاریم کرونا بیاد تو ایران؟چه استدلال مسخریه دارین آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
البته اروپا قبل از ایران دچار شده احتمالا اونجا هم زائر عرب رفته طبق منطق شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
در اروپا آمار کشته ها پایینتر و گاهی صفر بوده. اونجا رسیدگی میکنند.
آخرین اخبار