ضیائیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آسمان برخی مناطق کشور برفی است / دمای هوا در جنوب غرب کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با فعالیت سامانه بارش در برخی مناطق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

خبرنگار: محبی/ آسمان برخی مناطق کشور برفی است / دمای هوا در جنوب غرب کاهش می‌یابدصادق ضیائیان مدیرکل مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب با فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران خواهیم داشت که در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی با احتمال گرد و خاک همراه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود، افزود: بر این اساس در دامنه و ارتفاعات زاگرس و بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق را بارش فرا می‌گیرد و از بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق با وزش باد و گرد و خاک همراه است.

مدیرکل مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه بارش در بخش‌هایی از لرستان و استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به شکل برف و باران خواهد بود و در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه دمای هوا در جنوب غرب و جنوب کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد بیان کرد: روز جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق محدود خواهد بود.

به گفته وی، از بعدازظهر پنج‌شنبه تا جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز شنبه اکثر مناطق کشور جو آرام است بیان کرد: البته از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی دیگر از سمت غرب وارد کشور شده و برخی مناطق را دربر می‌گیرد.

آسمان پایتخت بارانی می‌شود

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران نیمه ابری و در برخی ساعات ابری و احتمال بارش پراکنده همراه با وزش باد وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار