ساخت مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با مواد بازیافتی + فیلم

۲۶۰۰ مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو با استفاده از مواد بازیافتی از ضایعات رایانه و گوشی‌های تلفن همراه ساخته شد.

ساخت مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با مواد بازیافتی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ژاپن در فراخوانی عمومی با جمع آوری و بازیافت هشتاد هزار تن انواع ضایعات الکترونیکی رایانه و گوشی‌های کهنه تلفن همراه، اهدایی مردم این کشور، موفق به استخراج ۳۰ کیلوگرم طلای خالص، چهار تن نقره و سه تن برنز برای طراحی و ساخت ۲۶۰۰ مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

این کشور توانست با بازیافت این حجم گسترده از قطعات دورریز الکترونیکی، ۹۴ درصد نیاز به طلا، ۸۵ درصد نیاز به نقره و صد در صد نیاز به برنز خود را از این طریق تامین کند همچنین در این المپیک از انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر نور آفتاب و باد برای تولید برق مورد نیاز استفاده خواهد شد و سی هزار لباس ویژه ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰ با استفاده از مواد بازیافتی تولید شده است.

موضوع بسیار مهمی که به اعتقاد کارشناسان سبب شد ژاپن هم بخش قابل توجهی از هزینه سنگین ۱۲ میلیارد دلاری این رویداد بزرگ ورزشی را تامین و جبران کند و هم در راستای پاکسازی گسترده محیط زیست و حفاظت از محیط زیست، حرکتی ارزشمند و تازه را در دنیای ورزش به نام خود ثبت کند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از نمادهای المپیک 2020 توکیو + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
خبر از این جهت قابل توجه است که درشرایط تحریم وسال رونق تولیدکه قلب هرایرانی برای تولید وخودکفایی میجوشد آن برنده سیمرغ بلورین بجای اینکه به اولین تولید تندیس سیمرغ افتخار کند پشت تریبونی که موردتوجه جوانان این مملکت است بجای تشکر از سیمرغ وطنی آنگونه انتقاد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
بیا دیگه اینا تا اراده کردن با کمترین هزینه فراخوان دادن و گرفتن وساختن ،تموم شد رفت. اونوقت آزادراه تهران شمال ما هم بعد این همه سال؟؟!!!!!!!
یعنی چه خبره واقعا؟؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
ژاپن تو تکنولوژی حرف اولو تو دنیا میزنه
آخرین اخبار