برگزاری همایش هنر‌های اسلامی و موزه‌های غرب در تبریز

همایش هنر‌های اسلامی و موزه‌های غرب با میهمانانی از کشور روسیه و ارائه مقاله درخصوص هنر‌های اسلامی موجود در موزه آزوف روسیه امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،همایش هنر‌های اسلامی و موزه‌های غرب با میهمانانی از کشور روسیه و ارائه مقاله درخصوص هنر‌های اسلامی موجود در موزه آزوف روسیه، امروز در تبریز برگزار شد.

کاظم پور دبیر اجرایی این همایش با اشاره به اینکه هم اکنون بخش اعظمی از آثار تمدن اسلامی در موزه‌های خارج از کشور و بخصوص در موزه‌های کشور روسیه موجود است گفت: ما باید با این موزه‌ها ارتباط برقرار کنیم تا آثار مربوط به کشور ایران را که در این موزه‌ها نگهداری می‌شوند در کشور خود ارائه و آن‌ها را به مردم کشورمان بشناسانیم.

کاظم پور گفت: این همایش با هدف شناساندن آثار و هنر‌های اسلامی جمهوری اسلامی ایران در موزه شهر آزوف روسیه برگزار شده است که در این سمپوزیوم ۲۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۶ مقاله که با ماهیت این همایش سازگاری داشتند برای ارائه انتخاب شدند.

او افزود: در موزه آزوف روسیه بسیاری از آثار تمدن اسلامی وجود دارد که در زمان حمله مغول‌ها و قزاق‌ها به ایران این آثار را به کشور روسیه منتقل کرده بودند که حتی در منابع هم به این آثار اشاره‌ای نشده است که در این سمپوزیوم این فرصت را خواهیم داشت که درخصوص این آثار اطلاعات بسیاری کسب کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار