معاون وزیر صنعت:

ایران ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی مواد معدنی دارد

معاون وزیر صنعت گفت: ایران ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی مواد معدنی دارد و از ۱۰ هزار معدن ایران، حدود ۶ هزار معدن فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، گفت: بسیاری از این ذخایر معدنی، مس، آهن، سرب و روی است و از ۱۰ هزار معدن ایران، حدود ۶ هزار معدن فعال است.

او اکتشاف در عمق زمین را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از ژئوفیزیک هوایی، ۲ میلیون و ۷۰۰ کیلومتر خطی در کشور را بررسی می‌کنیم تا به ذخیره‌های معدنی در عمق زمین دست یابیم.

شهیدی افزود: تا کنون ۶۴۰ هزار کیلومتر با استفاده از روش ژئوفیزیک هوایی بررسی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور،  با بیان این که بیش از ۱۰ سال است که در ایران معدنی در حد معادن بزرگ جهانی کشف نشده است، گفت: امیدواریم با کمک بررسی‌های ژئوفیزیک هوایی بتوانیم اکتشافات را از سطح نیم متری به عمق بیش از ۴۰۰ متر زمین ببریم و ۵۰ درصد معادن بزرگ جهان در عمق ۱۰۰ متری زمین هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم با بیان این که بخش معدن در خراسان جنوبی یک مزیت است، گفت: هم اکنون ۵۲ درصد از صنایع استان مربوط به صنایع معدنی است و ۶ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

عابدی به اثرات کنفرانس مهندسی معدن ایران اشاره کرد و افزود: این کنفرانس می‌تواند پیوند بین دانشگاه و بخش معدن باشد و پیشرفت استان در بخش معدنی را تسریع دهد.

شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با بیان این که ۹۵ درصد مواد معدنی خراسان جنوبی پس از استخراج، یک مرحله از فرآوری را در استان دارند، گفت: تا سال هزار و ۴۰۰ پیش بینی می‌شود در بخش معدن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شوند و در بخش‌های طلا، چدن، فولاد، منیزیت، کاشی، سرامیک، سنگ آهک، هم اکنون ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

خامسان رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: توسعه استان در بخش معدن است و با این توسعه امنیت و توسعه به بار می‌آید.

خامسان افزود: امید است با ابین همایش ارتباط دانشگاه و بخش صنعت بیشتر شود.

هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران با حضور پژوهشگران ۲۱ دانشگاه کشور از امروز در دانشگاه بیرجند آغاز شده است که این پژوهشگران ۲۸۰ مقاله در خصوص اکتشاف، استخراج، اقتصاد و فرآوری معدن، مکانیک سنگ و محیط زیست به دبیرخانه کنفرانس ارائه دادند.
این مقالات از امروز تا فردا به صورت سخنرانی و پوستر در کنفرانس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.