نخست وزیر عراق خواستار نشست فوری پارلمان شد

نخست وزیر جدید عراق از پارلمان این کشور خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در روز دوشنبه شد تا وی بتواند کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد معرفی کند.

نخست وزیر عراق خواستار نشست فوری پارلمان شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید عراق از رئیس پارلمان این کشور خواست تا جلسه فوق‌العاده‌ای را در روز دوشنبه آینده برگزار کند.

علاوی امروز چهارشنبه از پارلمان این کشور خواست تا دوشنبه آینده جلسه‌ای فوق العاده را برای رای اعتماد به کابینه جدید برگزار کند.

توفیق علاوی گفت: ما برای بازیابی عظمت دولت در تلاش هستیم و می‌کوشیم تا انتخابات پارلمانی زودهنگام آزاد و پاک را به دور از نفوذ‌های مالی، تسلیحاتی و دخالت‌های خارجی برگزار کنیم.

نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرد که وزرای مستقلی را انتخاب کرده و دولتش برای بهبود شرایط معیشتی عراقی‌ها و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود فعالیت خواهد کرد.

او افزود: آن‌هایی را که به تظاهرات کنندگان و نیرو‌های امنیتی در میدان‌های تظاهرات تعرض کردند، شناسایی و بر اساس عدالت مجازاتشان خواهیم کرد و بازداشت شدگانی را که به طور مسالمت‌آمیز اعتراض داشتند، آزاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

علاوی خطاب به جوانان عراق گفت: آنچه اکنون به دست آمده نتیجه اصرار و فداکاری شماست. مرحله جدیدی را در تاریخ عراق بوجود آوردید و من از شما می‌خواهم چنانچه دولت رای اعتماد آورد، با همکاری یکدیگر صفحه تازه‌ای از تاریخ کشور را که شایسته ملت عراق باشد، ورق بزنیم و اگر دولت رای نیاورد بدانید همچنان طرف‌هایی وجود دارند که می‌خواهند بحران در کشور ادامه داشته باشد و خواسته‌های شما اجرایی نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار