اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی فجر استان

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی فجر استان آذربایجان شرقی، همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور، امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، محمدپورمدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به موسیقی را نماینده خوب فرهنگ ، هنر و تمدن تبریز دانست و گفت: موسیقی باید نقش و سهم خود را در ظرفیت استان و کشور نشان دهد و باید تولیدات موسیقی استان افزایش یابد.

او به رویداد‌های متعدد موسیقی همچون جشنواره‌های موسیقی دفاع مقدس و محرم اشاره کرد و گفت: سال ۹۸، سال تغییر و تحول در موسیقی استان بوده است و نمونه‌های این تغییر و تحول را در تاسیس و فعالیت آموزشگاه‌های مختلف و هنرجویان رشته موسیقی باید یافت.

او تحولات در زمینه آموزش‌های تخصصی موسیقی در استان را بسیار چشمگیر دانست و گفت: این آموزش‌ها از سنین بسیار پایین شروع می‌شود و تا سطح پیشکسوت پیش می‌رود بطوریکه امسال چندین اتفاق در سطح پیشکسوتان استان رخ داده که ظرفیت‌های نوین موسیقی استان را تبیین کرده است.

در پایان این مراسم از گروه‌های برتر موسیقی استان و نیز پیشکسوتان و اساتید برجسته عرصه موسیقی استان و کشور (اسفندیار قره باغی ، عباس عابدین زاده ،مهداد کرباسی و عاشیق حسن اسکندری) تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار