نیرو‌های ترکیه پایگاه‌های خود در تل‌تمر را آتش زدند

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد نیرو‌های ترکیه پایگاه‌های خود در حومه «تل‌تمر» را آتش زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد نیرو‌های ترکیه در اقدامی که علت آن تا این لحظه نامشخص است، از پایگاه‌های خود در حومه تل‌تمر عقب‌نشینی کرده و آن‌ها را به آتش کشیدند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، نیرو‌های ترکیه یک هفته پس از عقب‌نشینی از چندین منطقه در تل تمر، پایگاه‌های جدید در این منطقه را تخلیه کردند.

طبق اعلام برخی منابع به دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، نیرو‌های ترکیه از روستا‌های هراس، السوده، المناجیر و الشبلیه عقب‌نشینی کردند و پیش از خروجشان از این مناطق، پایگاه‌های خود را به آتش کشیدند. هنوز اطلاعات موثقی از علت عقب‌نشینی در دست نیست. این در حالی است که تنش‌هایی در این منطقه میان نیرو‌های ترکیه و گروه‌های هوادارشان در جریان است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در تاریخ ۱۲اُم ماه جاری میلادی نیز عقب‌نشینی نیرو‌های ترکیه از پایگاه‌های خود در روستا‌های حلبوة، جاموس، عریشه، محمودیه، السوده، السعید، خربه جمو واقع در منطقه تل تمر- ابورأسین را گزارش کرده بود.

در حالی که علت واقعی این عقب نشینی‌ها مشخص نیست، برخی احتمال داده‌اند که حضور در این روستا‌ها از ابتدا نیز جزئی از طرح ترکیه نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
به فظل الهی بیرونشان کرده اتد .
آخرین اخبار