مسدود ماندن مسیر ۶۵ روستای آذربایجان شرقی

راه ارتباطی ۶۵ روستای آذربایجان‌شرقی همچنان بسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:راه ارتباطی ۶۵ روستای آذربایجان‌شرقی همچنان بسته است.

او گفت: با وجود تلاش مداوم راهداران برای بازگشایی مسیرها، به علت تداوم بارش و کولاک، راه ارتباطی این روستا‌ها همچنان بسته است.

رسول زاده با بیان اینکه تلاش نیرو‌های راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها ادامه دارد، افزود: این روستا‌ها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، میانه و بستان آباد واقع هستند و در صورت قطع بارش برف و کولاک راه ارتباطی آن‌ها تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

او افزود: هم اکنون بارش برف در استان ادامه دارد و با وجود بارش برف راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز  زنجان باز، ولی دید پایین است و رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و برفگیر به بیش از ۲ متر می‌رسد و برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی راه‌ها به طور مرتب ادامه دارد.

رسول زاده افزود: از آغاز بارش‌های زمستانی تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن نمک و شن در راه‌های ارتباطی استان استفاده شده که از این میزان ۱۰ هزار تن مربوط به یک هفته اخیر است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی تا صبح روز جمعه در استان فعال خواهد بود و موجب بارش برف، لغزندگی معابر و مه گرفتگی می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۵ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۲ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار