آمادگی استان آذربایجان‌شرقی برای برگزاری انتخاباتی پرشور

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی حماسی و پرشور خبر داد و افزود: این بار نیز هم استانی‌های عزیز با حضور پرشور در انتخابات روز جمعه، گام مثبت دیگری در تقویت امنیت ایران اسلامی برمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی حماسی و پرشور خبر داد و افزود: این بار نیز هم استانی‌های عزیز با حضور پرشور در انتخابات روز جمعه، گام مثبت دیگری در تقویت امنیت ایران اسلامی برمی‌دارند.

 پورمحمدی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۳ حوزه انتخابیه استان گفت: این دوره از انتخابات نیز همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور و حماسی مردم برگزار خواهد شد.

او از آمادگی کامل ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و بی طرفانه خبر داد و افزود: در مجموع، سه هزار و ۵۳ شعبه اخذ رای در استان، فرآیند اخذ رای هم استانی‌های عزیز در تمامی حوزه‌های انتخابیه را عهده دار هستند.

پورمحمدی، تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان را ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر از واجدان شرایط، برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی طرفانه در استان اندیشیده شده است، گفت: بیش از ۶۱ هزار نفر نیز آموزش‌های لازم را کسب کرده اند و به عنوان عوامل دخیل در انتخابات به ایفای وظایف خود در این زمینه خواهند پرداخت.

استاندار آذربایجان شرقی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حق و تکلیف بودن شرکت مردم در انتخابات تاکید کرد: با توجه به اینکه مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود یکی از حقوق مصرح در قانون اساسی است، شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان کاردان، می‌تواند این مهم را محقق سازد.

پورمحمدی در همین راستا، تشکیل مجلسی قوی و مقتدر را تکلیف تمامی هموطنان دانست و افزود: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در مسائل مهم کشور بر عهده مجلس شورای اسلامی است که به تناسب حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رای، نمایندگانی قوی وارد مجلس شده و تصمیمات بهتری را برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی اتخاذ می‌کنند.

او مشارکت مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت پایدار ایران اسلامی قلمداد کرد و افزود: حضور پرشور در انتخابات، فرصتی برای ما و تهدیدی برای دشمنان ماست و لذا از تمامی هم استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم که روز جمعه و در پای صندوق‌های رای، حضور پررنگی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.