وزیر آموزش و پرورش:

هیچ دختر لازم التعلیمی در کشور نداریم

حاجی‌میرزایی گفت: امروز هیچ دختر لازم‌التعلیم نداریم چراکه ۹۸/۱۸ درصد در دوره ابتدایی پوشش تحصیلی داریم.

حاجیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست موافقت‌نامه با دفتر امور امور زنان با بیان اینکه حدود ۶۲ درصد از دانش آموزان و همکاران ما خانم هستند، اظهار کرد: ما یکی از مجموعه‌هایی هستیم که بیشترین آمادگی همکاری را با معاونت دفتر زنان داریم.

او ادامه داد: امروز هیچ دختر لازم‌التعلیم نداریم چراکه ۹۸/۱۸ درصد در دوره ابتدایی پوشش تحصیلی داریم، در واقع جز تعداد محدودی که دسترسی آموزشی برای آنها میسر است اما به دلایل دیگری فرصت تحصیل برای آنها فراهم نیست، همه امکان تحصیل دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همچنان مسئول توسعه آموزش هستیم، گفت: باید آموزش با کیفیت را هم عادلانه توسعه دهیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: در مورد زنان به دلیل برخی محدودیت‌ها مانند فقر حرکتی، نیازمند همکاری دفتر تربیت بدنی هستیم تا مادران فردا دچار مشکل نشوند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تغییرات به سرعت آرامش را به هم می‌زند و ایفای نقش‌های اجتماعی را در معرض کاستی قرار می‌دهد، بنابراین یکی از هدف‌های مشترک ما کمک به خانم‌هاست تا خود را هم از تغییرات به‌روز کنند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به محور گفتگوی بین نسلی گفت: جامعه‌ای که یاد بگیرد با هم صحبت کند دیگر با هم دعوا نمی‌کند و یکی از افت‌های جامعه کاستی در گفتگوست و حرف مشترکی میان نسل‌ها و درون خانواده وجود ندارد.

او گفت: خانواده‌ای که در آن گفتگو جریان دارد، گرفتار طلاق آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود و ماموریت آموزش و پرورش این است که به همگان کمک کند تا در جامعه خوب زندگی کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در آموزش و پرورش آمادگی داریم تا همه بخش‌ها همراه و همسو با معاونت زنان و خانواده فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
داری میگی نمیان نمیگی که نمی تونن بیان(دسترسی دارن ولی استفاده نمی کنند.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
اتفاقا خیلی از دخترا رو میشناسم که نمیان مدرسه
آخرین اخبار