انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

انتخابات مجلس یازدهم از صبح امروز با حضور مردم استان اصفهان درپای صندوق های رای آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدر قاسمی رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، اصفهان را با ۹۰۰ شعبه اخذ رای  دارای بیشترین تعداد شعبه دانست و گفت: از مجموع شعب اخذ رای انتخابات مجلس در ۱۶ حوزه انتخابیه این استان دو هزار و ۴۸۱ شعبه ثابت و ۳۵۷ شعبه سیار است که بیشترین شعب اخذ رای سیار در شهرستان‌های اصفهان، فریدن، فریدونشهر، چادگان وسمیرم است.

حیدر قاسمی افزود: همچنین دوهزار و ۱۸۷ شعبه اخذ رای شهری و ۶۵۱ شعبه هم روستایی مجموع شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس دراستان اصفهان را شامل می‌شوند.

او تعداد افراد واجد شرایط رای را دراین استان سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۳۹ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۲۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، همچنین ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر از افراد واجد شرایط رای دادن را در این دوره از انتخابات مجلس رای اولی دانست و افزود: از این تعداد ۸۷ هزار و ۱۳ نفر مرد و بقیه زن هستند که برای نخستین بار در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند تا با با حضور قوی و انتخابی آگاهانه نماینده منتخب خود را راهی خانه ملت کنند.

حیدر قاسمی گفت: در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان ۶۰ هزار عوامل اجرایی وامنیتی ناظر برگزاری انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۲۹۱ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان برای کسب ۲۰ کرسی خانه ملت رقابت می‌کنند که پنج کرسی سهم حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان و ۱۴ کرسی هم سهم شهرستان‌ها و یک کرسی متعلق به ارامنه اصفهان و جنوب ایران است.

۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسرکشور هستند که از این تعداد دومیلیون و ۹۳۱ نفر رای اولی هستند و از جمعیت واجدان شرایط رای دادن بیش از ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار نفر آقا وبقیه خانم هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیش از ۵۵ هزار شعبه اخذ رای با نظارت بیش از یک میلیون مجری و عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

برای هر صندوق رای ۳ تا ۷ ناظر به طور میانگین در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این ناظران سیاری هم از صندوق‌های اخذ رای سرکشی می‌کنند.

در مناطق صعب العبور هم بالگرد برای انتقال صندوق‌های اخذ رای درنظرگرفته شده است.

آغازیازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با حضور مسئولان شهرستان در نایین

در این حماسه سرنوشت ساز که با حضور امام جمعه موقت نایین آغاز شد حجت الاسلام اکبر دهقان در دقایق اولیه در پای صندوق رای حاضر و رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام اکبر دهقان امام جمعه موقت نایین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود: شرکت آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات امروز، نقشه و طرح‌های تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی و بی اثر می‌کند.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

او گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان از اقتدار نظام دارد و به دنیا نشان می‌دهد که مردم همیشه پای آرمان‌های امام و رهبری ایستاده اند و این حضور امنیت داخلی را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه موقت نایین با تأکید بر این که کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند به رضای الهی و تحقق خواسته‌های مردم توجه کنند، گفت: باید منافع کشور و مردم بر منافع گروه و حزب اولویت داشته باشد.

مردم این شهرستان بویژه رای اولی‌ها در نخستین دقایق اولیه مشتاقانه حضور یافته اند تا با انداختن رای خود در صندوق‌های رای تجلی حضور و مردم سالاری دینی را نشان دهند.
 
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نایین و خوروبیابانک، همزمان با سراسر کشور، در ۵۳ شعبه اخذ رای شامل ۳۱ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم دو شهرستان در حال برگزاری است.

شهرستان نایین دارای ۳ شهر، ۲ بخش مرکزی و انارک، ۱۸۵ روستا است که این دوره از انتخابات مجلس در شهرستان نایین، در یک حوزه اصلی نایین و دو حوزه فرعی انارک و خوربیابانک برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نایین و خوربیابانک بیش از ۱۶۰۰ نفر از عوامل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک دارای جمعیت بیش از ۴۰ هزارنفر است که حدود ۱۹۰۰ نفر آن‌ها به عنوان رای اولی برای اولین بار در انتخابات مشارکت می‌کنند.

ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رأی

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۱۹ اعلام کرد: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.
 

پوشش خبری انتخابات مجلس در استان اصفهان با حضور ۷۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی

عباس رضایی استاندار اصفهان گفت:۶۲۵ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و ۲۴ خبرنگار و عکاس خارجی، امروز اخبار انتخابات مجلس یازدهم در استان اصفهان را پوشش خبری می‌دهند.

عباس رضایی افزود: هم اکنون واجدان شرایط رأی در شعب ۱۶ حوزه انتخابیه اصلی و ۵۶ حوزه انتخابیه فرعی در حال رأی دادن هستند.

او گفت: همه ۶۰ هزار عوامل برگزار کننده انتخابات اعم از نیرو‌های اجرایی و نظارتی، نمایندگان فرماندار، بازرسان و کاربران دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی هم اکنون در دو هزار و ۸۳۸ شعبه ثابت و سیار استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۹۱ کاندیدای ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان، برای تصاحب ۲۰ کرسی سبز بهارستان رقابت می‌کنند.
 

رئیس حوزه علمیه اصفهان رای خود را به صندوق انداخت

 
آیت الله مظاهری با حضور در پای صندوق سیار شماره ۷۲۵ رای خود را در صندوق انداخت.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز مردم با حضوری پرشور و گسترده در انتخابات مجلس موجب سرافرازی ایران و نگرانی دشمن خواهند شد.
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

آیت الله مظاهری افزود: امیدوارم خداوند به انتخابات ما کمک‌کند و انتخاباتی ممتاز و مثال زدنی همچون گذشته داشته باشیم.

مجلس قوی ضامن امنیت کشور و توسعه پایدار است

سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت نیرو‌های انتظامی از قبل از اذان صبح، اظهار داشت: برای حفظ امنیت در شعبه‌های اخذ رای در سراسر سرزمین پهناور اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از اولین ساعات بامداد قبل از اذان صبح کارمان را آغاز کردیم.

او افزود: در حال حاضر که نزدیک دو ساعت از زمان آغاز رای گیری می‌گذرد، مشکلی نداشتیم و همه مردم با شور و اشتیاق به سمت شعب اخذ رای می‌آیند.

 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان
 
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: وظیفه دوم ما که در یک حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم این است که برای داشتن مجلس و ایران قوی که ضامن امنیت کشور و توسعه پایدار کشور است رای خود را به صندوق بیندازیم و سعی می‌کنیم‌ای دو وظیفه را به نحو احسن و شایسته انجام دهیم.

او تصریح کرد:کاندیدایی که به نمایندگی یک ملت، یک دین و یک نظام سیاسی قرار است در جایگاه عالی قرار گیرند باید با تمام وجودشان برای مردم کار کنند، آنان باید عاشق مردم، ایران اسلامی و پرچم سه رنگ ایران باشد که بتوانند قدم‌های مهمی در پایداری نظام اسلامی بردارند.

سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: بنابراین ما به سهم خودم کسی را انتخاب می‌کنیم که عاشق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و همچنین تخصص و تعهد برای انجام کار‌ها داشته باشد.

حضورجامعه کلیمیان استان اصفهان در پای صندوق های اخذ رای

صیون رییس انجمن کلیمیان استان اصفهان، جمعیت کلیمیان واجد شرایط رای این استان را حدود ۸۰۰ نفر بیان کرد و گفت: جامعه کلیمیان استان اصفهان در کنار دیگر هموطنان ایرانی در انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

او ماه گرفته افزود: جامعه کلیمیان در کشوردر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از بین دو نامزد یک نماینده را راهی بهارستان می‌کنند.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

حوزه انتخابیه اصفهان هیئت اجرایی فرعی تهران در بخش اقلیت‌های دینی کلیمیان و یک شعبه اخذ رأی در نصف جهان هم برای رأی دهندگان کلیمی در این شهر در نظر گرفته شده است.

جمعیت کلیمیان استان اصفهان حدود دو هزار نفر است.
 

نمایندگانی که با رأی مردم وارد مجلس می شوند باید به فکر  مشکلات مردم باشند

نماینده جامعه زرتشتیان استان اصفهان در هنگام رأی دهی گفت: شرکت در انتخابات، یکی از مهمترین وظایف اجتماعی هموطنان ایرانی با هر دین و مذهبی است.

بهزاد نیک دین افزود:واجدان شرایط رأی مثل همیشه در حال مشارکت گسترده در این امر مهم هستند و نمایندگانی که با رأی مردم وارد مجلس می‌شوند باید به فکر دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند.

موبد زرتشتیان اصفهان با اشاره به جمعیت ۵۰ نفری واجد شرایط رأی زرتشتی در استان اصفهان گفت: زرتشتیان استان مانند انتخابات گذشته برای رأی دادن می‌توانند به پایگاه انجمن زرتشتیان اصفهان مراجعه کنند.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

جامعه زرتشتیان کشوردر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک کاندیدا دارند.

حوزه انتخابیه اصفهان هیئت اجرایی فرعی تهران در بخش اقلیت‌های دینی زرتشتیان و یک شعبه اخذ رأی در محله سیچان خیابان نظر اصفهان، محل انجمن زرتشتیان هم برای رأی دهندگان زرتشتی در نظر گرفته شده است.

حدود ۱۶۵ زرتشتی در استان اصفهان زندگی می‌کنند.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان
 

حضور پرشکوه مردم در انتخابات ، دشمنان را عصبانی و ناامید می کند

آیت الله نمازی امام جمعه کاشان بعد از انداختن رای به صندوق گفت: ملت ایران در تمام صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز حضوری مقتدرانه داشته و مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه حضور پرشکوه مردم در انتخابات، دشمنان را عصبانی و ناامید و دوستان را امیدوار و توطئه بد خواهان را دفع می‌کند افزود: این اتفاق مبارک نتیجه اصلی‌ترین ثمره انقلاب اسلامی یعنی مردم سالاری دینی است.

او با بیان اینکه رای مردم از نظر دینی، قانونی، انقلابی و نقش مردم در ساختار نظام مهم است گفت: این مهم نشان از نگاه دینی به انقلاب، وفاداری به انقلاب و اقتدار ایران عزیز است.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

آیت الله نمازی افزود: انتخابات نشان از اقتدار کشور است، ما به مجلسی قوی نیازداریم بنابراین لازم است مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و فردی اصلح را انتخاب کنند. مردم در ساعات اولیه در شعب اخذ رای حاضر شوند و به تکلیف خود عمل کنند.
 

شناسایی نزدیکترین شعبه اخذ رای با نصب اپلیکیشن

ستاد انتخابات در اطلاعیه ۲۲ اعلام کرد: به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدان شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.
براین اساس عموم واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.
 

رای دهی به ساعات پایانی موکول نشود

 
ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۳ اعلام کرد: از هموطنان تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به علت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور آماده اخذ رأی از کلیه واجدان شرایط هستند.
 

حد نصاب لازم برای هر نامزد ۲۰ درصد مجموع آرای حوزه انتخابیه

حیدرقاسمی رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه طبق اصلاحیه جدید قانون انتخابات، این حد نصاب تعیین و اعلام شده گفت:در صورتی که در هر ۱۶ حوزه انتخابیه استان، کاندیدایی ۲۰ درصد آرای لازم را کسب نکند، انتخابات مجلس یازدهم در آن حوزه به دور دوم کشیده و ۲۹ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

حیدرقاسمی در خصوص مواجهه با تخلف‌های احتمالی در روز رأی گیری گفت:هیئت‌های نظارتی، اجرایی و بازرسی به دقت، ناظر برروند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رأی استان اصفهان هستند و تخلف انتخاباتی احتمالی را رسیدگی و گزارش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه رأی گیری انتخابات مجلس یازدهم الکترونیکی نیست و شمارش آرا هم الکترونیکی صورت نمی‌گیرد اضافه کرد:در تجمیع آرا، داده‌های دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت کمک کننده است.

او در پایان از هم استانی‌های واجد شرایط خواست، زمان رأی دهی خود را به ساعت‌های آخر موکول نکنند.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، واجدان شرایط رأی در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان شامل اصفهان - ارامنه اصفهان و جنوب ایران - اردستان - خمینی شهر - سمیرم - شاهین شهر و میمه و برخوار - شهرضا و دهاقان - فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت (فریدن بزرگ) - فلاورجان - کاشان و آران و بیدگل - گلپایگان و خوانسار - لنجان - مبارکه - نائین و خورو بیابانک - نجف آباد و تیران و کرون - نطنز و بخش قمصر از بین ۲۹۱ کاندیدا، باید ۲۰ نفر را راهی مجلس کنند.
 

ممهور کردن شناسنامه رای دهندگان با کد استعلام سامانه و عدد 11

 ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: اعضای شعب اخذ رای پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور شود.
چنانچه این صفحه کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

عکس دار بودن شناسنامه برای دادن رأی، الزامی نیست

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد:موطنان عزيز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند كه به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عكس نيز می توانند در انتخابات شركت نموده و رأی دهند.

همچنين از كليه هموطنان گرامی درخواست می شود جهت تسهيل در امر رأی گيری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، كارت ملی يا شماره ملی خود را نيز به همراه داشته باشند. 

پنج نفر از بین ۱۰۷ کاندیداردرحوزه انتخابه اصفهان راهی مجلس می‌شوند

فریبرز امیری دبیرستاد انتخابات شهرستان اصفهان گفت:حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان از بین ۱۰۷ کاندیدای مجلس یازدهم، پنج نفر را به نمایندگی از خود راهی بهارستان می‌کنند.

او افزود:علاوه بر این کاندیدا، دو نفر هم جزو نامزد‌های ارامنه اصفهان و جنوب ایران هستند.

فریبرز امیری افزود:۲۴ هزار عوامل اجرایی و بیش از سه هزار و ۷۰۰ نیروی انتظامی و امنیتی در ۷۹۳ شعبه اخذ رأی کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی و ۱۱ شعبه درمجموع پنج بخش کوهپایه، جرقویه علیاو سفلی، بن رود و جلگه در حال فعالیت هستند.
 
   انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

حدود ۳۲ درصد شعب اخذ رأی و ۴۵ درصد واجدان شرایط اخذ رأی (بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار نفر) استان اصفهان شامل حوزه انتخابیه اصفهان است.
 

۱۵ هزار نفر امنیت انتخابات در سطح استان اصفهان را بر عهده دارند

سردار مهدی معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار داشت: حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف.

او افزود: این امر از آن جهت حق است که همه باید در انتخاب نماینده خود و رقم زدن سرنوشت کشور مشارکت کنیم و به این موضوع حساس باشیم و تکلیف است، چون به وظیفه انقلابی و میهنی خود عمل می‌کنیم؛ آن هم در شرایطی که دشمنان تبلیغات سوء بسیاری انجام داده و می‌دهند که مردم پای صندو‌ق‌های رأی نیایند، همان‌طور که تلاش کردند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا نکنند در حالی که مردم حضوری پرمعنا، پرصلابت و پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: تردید ندارم که مردم امروز هم حضور پرشکوهی در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و این را در ساعات اولیه آغاز فرآیند رأی‌گیری شاهد بودیم. از مردم استان درخواست می‌کنم حضور خود را به ساعات و دقایق پایانی رأی‌گیری موکول نکنند تا وقتشان زیاد گرفته نشود.

او اضافه کرد: شرکت مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت، وحدت، انسجام و مایه امیدواری دوستداران کشور و آحاد مردم است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند موجب ناامیدی بدخواهان و معاندان خواهد شد. حضور پرشکوه مردم سیلی دیگری بر چهره دشمن خواهد نواخت، همان‌طور که با مورد اصابت قرار دادن پایگاه آمریکایی در عین‌الاسد این اتفاق رخ داد.
 
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

معصوم‌بیگی درباره تأمین امنیت انتخابات بیان کرد: ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و نیرو‌های پشتیبان مسئولیت تأمین نظم و امنیت انتخابات در سطح استان پهناور اصفهان را بر عهده دارند. به شعب سطح شهر اصفهان سرکشی داشتم و همه امور در نهایت نظم و امنیت در حال انجام است. طبق گزارش‌هایی که از شهرستان‌های استان دریافت کردم نیز انتخابات در تمام شهرستان‌ها در کمال نظم و امنیت در حال برگزاری است. نیروی انتظامی تا انتهای فرآیند رأی‌گیری و تحویل شعب در آن‌ها حضور دارد و با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت گرفته است امنیت و نظم انتخابات را تضمین می‌کنیم.
 

سرعت عمل دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت از نظر رأی‌گیری

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: با استفاده از این دستگاه ها، امکان تخلف در صندوق‌های رأی به میزان بسیاری کاهش می‌یابد، در واقع اگر کسی فوت کرده باشد یا در جای دیگری رأی داده باشد مشخص خواهد شد.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت از نظر سرعت عمل برای رأی‌گیری بسیار سریع‌تر عمل می‌کند، چون نیازی به ثبت مشخصات اضافه نیست افزود: وقتی شماره ملی رأی دهندگان وارد دستگاه می‌شود، همه مشخصات فرد به اطلاع افراد شعب می‌رسد.

او، مشخص شدن میزان استفاده شده تعرفه، تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات و جنسیت آن‌ها از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه هاست.

دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان در دوهزارو ۳۸۳ شعبه با ذخیره ۱۵ درصدی در هزار و ۱۸۷ شعبه شهری و ۲۰ درصدی در ۶۵۲ شعب روستایی استان موجود است.
 
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

استان اصفهان در مجلس یازدهم، با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران،۲۰ نماینده دارد و رأی دهندگان امروز از بین ۲۹۱ کاندیدا، این نمایندگان را انتخاب می‌کنند.
 
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از حضور مردم اصفهان در پای صندوق رای
 
 
 

شرکت دارندگان شناسنامه بدون عکس در انتخابات

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد: هموطنان و اعضای شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.
دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی دهند.
همچنین از همه هموطنان خواسته شده برای تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.
 

با موافقت شورای نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری

ستاد انتخابات در اطلاعیه ۲۶ اعلام کرد: مجریان و دست اندرکاران انتخابات با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.
 

ملاك اصلی برای تشخيص واجدان شرايط اخذ رأی و صدور تعرفه برای آنها

ستاد انتخابات در اطلاعیه ۲۷ اعلام کرد:به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، ملاك اصلی برای تشخيص واجدان شرايط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ايشان،
- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی
- متولدان ۱۳۸۰/۱۲/۰۲ وماقبل آن
- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت است.
ضمناً يادآور می شود عكس دار بودن شناسنامه الزامی نيست.

 

حضور متولدان دوم اسفند سال ۱۳۸۰ در شعب اخذ رای

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۸ اعلام کرد: براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی،۱۸ سال تمام است.
متولدان روز دوم اسفند ماه سال ۱۳۸۰ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 

انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در بازدید از محل استقرار ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه اخبار حکایت از حضور و مشارکت پرشور مردم در حوزه‌های انتخابیه و شعب رأی‌گیری انتخابات مجلس یازدهم دارد، گفت: امیدوارم این مشارکت، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

سردار مجتبی فدا افزود: انتخابات صحنه امتحان وفاداری و پشتیبانی مردم از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان


او اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب، شاخص‌ها را تبیین کرده‌اند و هر شاخصی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده خوب اصلح مطرح کرده‌اند شاخص ما نیز هست.
 

حضور نمايندگان  نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه كارت شناسايی مجاز است

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد:حضور نمايندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه كارت شناسايی صادره از سوی هيأت نظارت مربوطه مجاز است.
براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آيين نامه اجرايی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمايندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه كارت شناسايی صادره از سوی هيأت نظارت مربوطه مجاز است و اين افراد مي توانند تا پايان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظيم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.
نمايندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرايی، مراتب را به هيأت های اجرايي يا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش کنند.  

 

هموطنان، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت كامل و خوانا قيد کنند

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره 30 اعلام کرد:به آگاهی هموطنان عزيز می رساند با عنايت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگيری از تضييع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را كه شامل نام، نام خانوادگی، كد و يا شهرت ايشان است، به صورت كامل و خوانا قيد نمايند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضايع نشود.
 

رای دهندگان میتوانند به جای اثر انگشت برگه های تعرفه را امضا کنند

طبیبی رئیس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته برای سلامت و بهداشت افراد در تعرفه‌های ثبت اثر انگشت اختیاری است و افراد میتوانند تعرفه را امضا کنند.
 
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

طبیبی افزود:با توجه به برخی تشابه‌های فامیلی نامزد‌ها، رای دهندگان نام و نام خانوادگی نامزد‌ها و کد شناسایی آن‌ها را در تعرفه بنویسند.

او تصریح کرد:مردم رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.
 

کسانی كه  سواد خواندن و نوشتن ندارند می توانند به همراه شخصی مورد اعتماد به شعب مراجعه کنند

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۳۱ اعلام کرد:به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومندیا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی، نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.
ضمناً مسئولان شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظران هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزد‌ها و بازرسان به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی کنند.
 

نمایندگان شعب برای دريافت تعرفه‌های بيشتر به فرمانداری يا بخشداری مربوطه اطلاع دهند

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۳۲ اعلام کرد:با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ايران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمايندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می شود، تعرفه‌ها و برگ های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش کنند و در صورت نياز به دريافت تعرفه‌های بيشتر به فرمانداری يا بخشداری مربوطه برای تأمين كسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.
 

تمدید زمان رای گیری در شعب اخذ رای استان تا ساعت ۲۰

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: طبق قانون انتخابات تا ساعت ۱۸ پایان می‌یابد، اما با توجه به استقبال گسترده مردم برای شرکت در این انتخابات فرصت رای گیری در شعب اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

حیدر قاسمی افزود: هم اکنون تمامی شعب اخذ رای در حال فعالیت هستند و آراء مردم را دریافت می‌کنند.

او به مردم توصیه کرد شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.
 
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان

دو هزار و ۸۳۸ شعب اخذ رای در ۱۹ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان برای رای گیری از واجدان شرایط اخذ رای فعال است.
 

زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ تمدیدشد

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۳۳ اعلام کرد:ضمن تشكر از حضور گسترده ملت شريف ايران كه در پيروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارشهای دريافتيچی از حوزه­ های انتخابيه سراسر كشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمديد مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزير محترم كشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت يعنی تا ساعت ۲۰ (۸شب) در سراسر كشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمديد می شود.
قابل ذکر،آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۱۹(۷ شب) تمدید می شود.
 

افزایش میزان مشارکت مردم استان اصفهان در انتخابات مجلس

حیدرقاسمی رئیس ستاد انتخابات استان گفت: حضور واجدان شرایط رأی استان از بعد از ظهر امروز تاکنون در پای دو هزار و ۸۳۸ صندوق رأی نسبت به صبح، حداقل یک و نیم برابر بیشتر شده است.

حیدرقاسمی پیش بینی کرد تا ساعت ۲۳ برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در بیشتر شهر‌های پرجمعیت کشور از جمله اصفهان تمدید شود.

او با اشاره به اینکه حدود ۳۲ درصد شعب اخذ رأی و ۴۵ درصد واجدان شرایط اخذ رأی (بیش از یک میلیون و ۶۰۵ هزار نفر) استان اصفهان شامل حوزه انتخابیه اصفهان است که اکثر در مدارس مستقر است و تعداد زیادی از عوامل اجرایی فرهنگی هستند یادآور شد:برای شمارش آرا، همه مدارس شهر اصفهان فردا تعطیل است.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان


۲۹۱ کاندیدای مجلس یازدهم، برای تصاحب ۲۰ صندلی سبز خانه ملت در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان رقابت دارند که از این تعداد،۱۰۷ نفر کاندیدای حوزه انتخابیه اصفهان برای نشستن بر روی پنج کرسی بهارستان هستند.
 

تمدید زمان رای گیری در تمامی شعب استان تا ساعت ۲۲

علی اصغر رفیعی نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:به علت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، وزارت کشور زمان رأی گیری که مهلت قانونی آن تا ساعت ۱۸ بود و یکبار تا ساعت ۲۰ تمدید شد دیگر بار دو ساعت دیگر تمدید کرد.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: حداکثر مهلت تمدید زمان اخذ رأی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ساعت ۲۴ است.

او گفت: به علت شمارش آرا فعلا فقط مدارس نواحی ۶ گانه اصفهان تعطیل است، تعطیلی مراکز علمی دیگر مناطق استان اصفهان، متعاقبا اعلام می‌شود.
 
انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در اصفهان


روند اخذ رأی انتخابات مجلس یازدهم در دو هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رأی ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان برای انتخاب ۳۰ نماینده (با احتساب ارامنه اصفهان و جنوب ایران) در حال برگزاری است.
 

 پایان اخذ رأی در حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر

فرماندار نطنز گفت: با توجه به مسائل امنیتی و اختلاف همیشگی انتخاب کاندیدا از شهر های نطنز و بادرود و در انتخابات مجلس یازدهم،اضافه شدن بخش قمصر به این اختلافات، درخواست پایان رأی گیری داده شده است.
رمضان علی فردوسی افزود:هم اکنون هم از همه کسانی که پای صندوق های رأی در شعب این حوزه انتخابیه هستند خواسته شده به داخل شعب بیایند و در شعب بسته شده تا نتیجه درخواست از ستاد انتخابات استان اصفهان اعلام شود.
وی گفت :هم اکنون ۳۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر در انتخابات مجلس یازدهم رأی داده اند که ۹۰ درصد واجدان شرایط هستند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار