استاندار تهران مطرح کرد؛

شرکت صد هزار نفر در ساعات ابتدایی آغاز رأی‌گیری

بندپی گفت: تا ساعت ۹ صبح امروز بیش از صد هزار رأی به صندوق‌ها ریخته شد.

شرکت صد هزار نفر در ساعات ابتدایی آغاز رأی‌گیریبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با حضور در ستاد انتخابات استان تهران در تشریح آمار صندوق رأی گفت: ابتدا از همه اعضای ستاد کمیته انتخابات تشکر می‌کنم که بعد از ۶ ماه کار فشرده همه تمهیدات برای برگزار انتخابات سالم و شفاف فراهم شده است و با توجه به نقشی که مجلس در تقویت سیاست‌های داخلی و خارجی دارد، بسیار حائز اهمیت است و ما امروز شاهد برگزاری انتخابات هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه تعداد ۶۲۲۸ شعبه سیار برای انتخاب امروز در نظر گرفته شده است، گفت: استان تهران ۳۵ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۳۰ نفر آنها از تهران و ۵ نماینده دیگر از شهرستان‌های تهران انتخاب می‌شوند.

محسنی بندپی تصریح کرد: تا ساعت ۹ صبح بیش از صد هزار نفر در انتخابات شرکت کردند و بیش از ۹۲ درصد شعب اخذ رأی از ساعت ابتدای رأی‌گیری فعال شدند.

او ادامه داد: برای هر کرسی در تهران ۳۹ نفر رقابت می‌کنند و ما در تهران یک‌هزار و ۲۶۴ نامزد داریم و آمار نامزد‌ها به صورت کلی ۱۳۶۰ نفر است.

استاندار تهران افزود: تعداد ۲۱ میلیون ۶۰۰ هزار تعرفه توزیع شده و مجموع شعب اخذ رأی در پایتخت ۶۶۸۹ شعبه است.

محسنی بندپی تصریح کرد: از اقلیت‌های دینی تعداد ۴ نماینده وارد مجلس می‌شوند.

استاندار تهران با بیان اینکه از نظر امنیتی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: در برگزاری انتخابات شاهد چند دوره تخریب رقیب از سوی هواداران برخی نامزد‌ها بودیم که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند.

محسنی بندپی تصریح کرد: گزارش چند مورد تخریب و آتش زدن ستاد به گونه‌ای نبود که بتوان آن را نگران کننده دانست.

استاندار تهران افزود: مدت زمان رأی‌گیری ۱۰ ساعت است و خواهش ما از شهروندان این است در ساعات اولیه رأی‌گیری رأی خود را به صندوق بیندازند، اما از لحاظ قانونی این اختیار وجود دارد که تا ساعت ۱۲ امشب زمان رأی‌گیری تمدید شود.

او ادامه داد: هیچ موردی در شهرستان‌های تابع استان مبنی بر توقف و اخلال در روند انتخابات نداشتیم.

محسنی‌بندپی افزود: با توجه به حساسیت‌ها در شیوع ویروس کرونا تصمیم بر آن شد که استفاده از استمپ الزامی نباشد.

استاندار تهران تصریح کرد: ۱۵۵۳۴۰ نفر در تهران تا این لحظه رأی خود را به صندوق انداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار