رئیس کنگره کشوری سوختگی:

راه حل مشکل سوختگی در کشور پیشگیری است

فاطمی، به تشریح وضعیت نامناسب سوختگی در کشور پرداخت.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد فاطمی رئیس کنگره کشوری سوختگی، در نهمین کنگره کشوری سوختگی در مرکز همایش‌های رازی تهران، با اشاره به چاپ کتاب «پیشگیری از سوختگی، داستان موفقیت ها»، گفت: این کتاب بهترین مرجع برای آموزش و آشنایی با راهکار‌های پیشگیری از سوختگی است. همچنین، این کتاب می‌تواند برای کار‌های تحقیقاتی در این زمینه مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی، افزود: کتاب پیشگیری از سوختگی، با حداقل قیمت چاپ شده و توزیع گسترده آن می‌تواند به پیشگیری از سوختگی در کشور کمک کند.

فاطمی با عنوان این مطلب که برای حل مشکل بزرگ سوختگی در کشور نیازمند چند فاکتور هستیم، ادامه داد: داشتن فرهنگ قوی ارتقا یافته که مردم بدانند چگونه از بروز سوختگی پیشگیری کنند و اینکه با بیماران سوخته چگونه رفتار کنند. همچنین، انتقاد قدرتمند می‌خواهیم که به سوختگی کمک کند.


بیشتر بخوانید: حال سوختگی در کشور خوب نیست


او افزود: دولت کارآمد به همراه وزارت بهداشت به روز و پیگیر قانون مداری برای پیشگیری از سوختگی لازم داریم.

فاطمی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هیچ کدام از این فاکتور‌ها را نداریم، گفت: در چنین شرایطی، سالیان دراز با مشکل سوختگی در کشور مواجه خواهیم بود.

رئیس نهمین کنگره کشوری سوختگی، در عین حال تاکید کرد: حل مشکلات سوختگی، همه جانبه است و می‌دانیم که اگر همه کمک کنیم، می‌شود مشکل سوختگی را حل کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته، بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی در پیشگیری از سوختگی در کشور تاکید کرد و افزود: نهاد‌های مردمی، در جایی که نمی‌شو با کمک دولت‌ها مشکلات را حل کرد، می‌توانند موثر باشند.

فاطمی اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران سوخته، امیدوار است روزی بتواند در کاهش سوختگی و درمان بهتر بیماران سوخته و همچنین زندگی راحت‌تر برای آنها، موثر باشد.

او در پایان تاکید کرد: راه حل مشکل سوختگی در کشور، از پیشگیری می‌گذرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار