الزامی نبودن ثبت اثرانگشت درفرآیند انتخابات

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، استفاده از استامپ برای ثبت اثر انگشت در شعب اخذ رای الزامی نیست.

الزامی نبودن ثبت اثرانگشت درفرآیند انتخاباتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود قاسم نژاد رئیس ستاد انتخابات گیلان امروز با اشاره به ابلاغیه ستاد انتخابات کشور مبنی بر الزام نبودن ثبت اثرانگشت، گفت: بر اساس دستور رئیس ستاد انتخابات کشور، با توجه به وجود دستگاه‌های احراز هویت رای دهندگان و عدم امکان ثبت رأی مجدد در سایر صندوق‌های کشور، الزامی برای استفاده از اثر انگشت در شعب اخذ رای نیست.

او با بیان اینکه، رای دهندگان بنا به تمایل خود می‌توانند از استامپ استفاده کنند، تصریح کرد: عوامل اجرایی با هماهنگی هیأت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان، این موضوع را به مردم در شعب اخذ رای اعلام کنند.

در استان گیلان ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای اجرای فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درنظرگرفته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در مناطق روستایی و ۹۰۵ شعبه نیز در مناطق شهری در نظر گرفته شده است.

یک صندوق نیز برای اقلیت‌های مذهبی در شهرستان بندرانزلی اختصاص یافته است.

یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر گیلانی، واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز هستند که از این تعداد، ۹۷۰ هزار و ۴۷۲ نفر مرد و ۹۸۸ هزار و یک نفر زن هستند.

تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر از جوانان گیلانی نیز با شور و اشتیاق برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.