آغاز اجرای طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در بابلسر

طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر (steps ۲۰۲۰) همزمان با سراسر کشور در شهرستان بابلسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محسن نبی زاده مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر، گفت: طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر و انجام مداخلات برای بهبود شیوه زندگی و سلامت مردم در قالب مطالعه استپس از ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا هشتم اردیبهشت سال آینده اجرا می‌شود.

او افزود: پیمایش استپس بر گردآوری مستمر اطلاعات دارای کیفیت تمرکز دارد و دارای سه گام پرسشگری با پرسشنامه (گام اول)، انجام سنجش‌های جسمانی (گام دوم) و اندازه گیری آزمایشگاهی (گام سوم) است.

محسن نبی زاده گفت: از مردم درخواست داریم تا در صورت مراجعه ماموران بهداشتی که دارای معرفی ‎نامه و کارت معتبر شناسایی هستند با آنان همکاری شود.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر افزود: در ایران از سال ۱۳۸۳ برنامه مراقبت عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر پس از قریب ۲ سال مطالعه و آزمون، ظرفیت‌سازی و جلب حمایت همه جانبه با محوریت مرکز مدیریت بیماری‌ها و همراهی دانشگاه‌های کشور آغاز شد و تا به حال ۷ پیمایش کشوری به اجرا در آمده است.

او با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عامل حدود ۸۰ درصد موارد مرگ و میر به شمار می‌رود و پایه پیشگیری از این بیماری‌ها شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل آن است، گفت: بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی به همراه عوامل خطری شامل کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات، مهمترین علت‌های مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند که احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار