امام جمعه قزوین :

ملت با حضور پرشور در انتخابات حماسه دیگری خلق کنند

امام جمعه قزوین گفت: ملت با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب شایسته‌ترین افراد حماسه دیگری خلق کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ان‌شاءالله خداوند به ملت ایران توفیق بدهد که در انتخابات حضور پیدا کنند، رأی بدهند و شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: افرادی که از مدت‌ها قبل در تأیید صلاحیت ها، هیأت‌های اجرایی و نظارت، عزیزان شورای نگهبان و کسانی که در جای جای مختلف استان و کشور به زحمت افتاده اند تا آراء مردم را اخذ کنند و حماسه دیگری خلق شود، قدردانی می‌کنیم.

او با اشاره به سالروز کودتای رضاخان، بیان کرد: رضاخان خیانت‌های بسیاری به بیت المال کرد و به صورت منطقه‌ای زمین خواری می‌کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: رضاخان بهترین و مرغوب‌ترین زمین‌ها را شناسایی و به به نفع خود مصادره می‌کرد و گفته می‌شود که وسعت بسیار زیادی از خاک کشور را برای خود و اطرافیانش مصادره کرد و همواره زمین‌های ناب کشاورزی خطه شمال مد نظرش بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: امروز دادگاه عدل دینی به دنبال ورثه زمین‌هایی است که رضاخان به نفع خود و خاندانش مصادره کرد تا آن‌ها را به صاحبان اصلیش باز پس دهد و حقوق ضایع شده مردم زیر سایه عدل الهی به مردم بازگردانده شود.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه رضاخان خیلی راحت مردم را تهدید می‌کرد و آن‌ها را می‌کشت، گفت: گفته می‌شود محمدرضا شاه به امام خمینی (ره) گفته بود اگر دست از کارهایت برنداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم و امام در پاسخش گفته بود اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من نیز ذوالفقار جدم را بر می‌دارم.

او یادآور شد: آن‌هایی که امروز زمین خواری می‌کنند بدانند که پیرو رضاخان هستند و آن‌ها وقتی به بندگان خدا ظلم می‌کنند و سراغ حرام خواری می‌روند، درواقع از رضا خان پیروی کرده اند و راه او را ادامه داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و با تبریک روز مهندس، اظهار کرد: مهندسان جامعه، فرهیختگان جامعه هستند و انتظار از آن‌ها این است که مسئولیت‌ها و رسالت‌ها را امانت‌های خدا بدانند و بر اساس امانت الهی عمل کنند و نظارت جدی بر شهرسازی و استحکام خانه‌ها داشته باشند.

او افزود: اگر مهندسان کار خود را به درستی انجام دهند، در زمانی که زلزله و بلایای طبیعی پیش بیاید، اتفاقی برای مردم نمی‌افتد و جان هم‌وطنان عزیزمان در امان می‌ماند.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز امور تربیتی، تأکید کرد: جایگاه تربیت در جامعه بسیار مهم است و صدا و سیما باید کانون تربیت در جامعه باشد تا فرزندان ما با تماشای برنامه‌های تلویزیونی، گامی اساسی به سمت رشد، تربیت، اخلاق و عبادت بردارند.

خطیب جمعه قزوین افزود: آموزش و پرورش نیز کانون تربیت و تعلیم است و خانواده‌ها نیز نقش مهمی در تربیت فرندان دارند و باید همه این موضوع را جدی بگیرند و در حوزه تربیتی، انتخاب همسر بسیار حائز اهمیت است.

او در ادامه به شب لیله الرغائب نیز اشاره کرد و گفت: باید در این شب بهترین آرزو‌ها را داشته باشیم و بهترین آرزو نیز دعا برای ظهور منجی عالم بشریت (عج) است و از خدا بخواهیم هر روز انس با قرآن و محبت اهل بیت (ع) در وجودمان بیشتر شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار