بهداشت دست بهترین خط دفاع در مقابل ابتلا به کرونا ویروس است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رعایت بهداشت دست‌ها را اولین خط مقدم دفاع در مقابل ابتلا به کرونا ویروس عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه واکسنی برای جلوگیری از عفونت کرونا وجود ندارد گفت: شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و استفاده از ضدعفونی کننده حاوی الکل در صورت نبود آب و صابون و پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه از دیگر نکات پیشگیرانه در مقابل ابتلا به کرونا ویروس است.

او توصیه کرد: افراد از تماس با کسانی که علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند خودداری نمایند و از تماس حفاظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری نمایند.

شیرانی اضافه کرد: مردم در تجمعات انبوه از ماسک استفاده و از رو بوسی و دست دادن با دیگران پرهیز کنند و فاصله یک متری با کسانی که علائم بیماری دارند داشته باشند.

او از دیگر نکات ضروری به قرار دادن دستمال هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بعد از آن انداختن آن درون سطل زباله درب دار، ضدعفونی کردن سطوحی که اغلب آن را لمس می‌کنید، پرهیز از لمس وسایل و سطوح در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، پرهیز از لمس چشم و صورت خود با دست‌ها به ویژه با دست‌های استریل نشده، همراه داشتن دستکش یکبار مصرف، خودداری از تماس نزدیک با افراد مریض، استفاده از ظروف و وسایل شخصی تمیز و استریل و جدا کردن ظروف خود از دیگران اشاره داشت.

شیرانی گفت: همیشه قبل از غذا دست هایتان را تمیز بشوید و گوشت و تخم مرغ را کامل بپزید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کهنه سرباز
۰۳:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
با سلام، به زعم من هم اینک باید سازگاری با دوران کرونا یی را اشاعه و ترویج کرد بسیاری از افراد را می‌بینم که واضح می‌گویند من که کرونا نمیگیرم، بسیاری افراد هنوز در مترو از ماسک استفاده نمی‌کنند، و در مراکز خرید نیز همینطور به صورت کلی جا دارد از بهترین طریق ممکنه به مردم شریف ایران بیاموزیم زدن ماسک نشانه ترس نیست بلکه پذیرفتن مسولیت
آخرین اخبار