معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ویروس کرونا؛ کرونا ترسناک نیست

حقدوست گفت: کرونا ترسناک نیست و فقط نیاز به آرامش و رعایت نکات بهداشتی کامل دارد تا کنترل شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در زمان‌های اخیر درباره راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا گفته شده است. اما با ورود آن به کشور باید جدی‌تر به موضوع نگاه کنیم.

او گفت: متاسفانه نگرانی‌ها نسبت به واقعیت‌هایی که وجود دارد چندین برابر است. به عنوان یک اپیدمیولوژیست می‌گویم که بر اساس اطلاعات بدست آمده خطر کرونا نسبت به ترسی که در جامعه ایجاد شده بسیار ناچیز است، اما این دلیل نمی‌شود تا نکات بهداشتی را رعایت نکنیم و ویروس کرونا را نادیده بگیریم.

حقدوست بیان کرد: کرونا ممکن است دیر یا زود تکثیر پیدا کند، اما باید به گونه‌ای مدیریت شود تا ناگهان با حجمی از مبتلایان رو به رو نشویم و‌توانایی رفع آن را داشته باشیم.

او تصریح کرد: افرادی که در در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای بهبودی مبتلایان کار می‌کنند تمام اتفاق‌ها را به جان می‌خرند پس نباید نگران باشید و تنها به نکات بهداشتی توجه کنید.

حقدوست یادآوری کرد: ویروس کرونا مهمان چند روزه نخواهد بود، بهتر است روحیه خود و اطرافیان را تقویت کرده و تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا؛ ابلاغ بخشنامه ثبت آمار تولید و توزیع روزانه ماسک

ویروس کرونا؛ آمار مبتلایان قطعی کرونا در آمریکا به ۳۴ تن رسید

ویروس کرونا؛ وزیر بهداشت ترکیه اشتباه خود را اصلاح کرد

ويروس کرونا؛ ارتباط تعطیلی مدارس تهران با کرونا چيست؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار