توئیتر ۷۰ حساب حامی نامزد ثروتمند انتخابات آمریکا را مسدود کرد

شبکه اجتماعی توئیتر فعالیت حساب‌هایی را که در حمایت از «مایکل بلومبرگ» مطلب منتشر می‌کردند، به حال تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  شبکه اجتماعی توئیتر ۷۰ حساب را که در حمایت از مایکل بلومبرگ، نامزد انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ​ مطلب منتشر می‌کردند، به حال تعلیق درآورد.

بلومبرگ صد‌ها نفر را برای تبلیغات برای خود در محافل اجتماعی در دوره مبارزات انتخاباتی استخدام کرده است.

سخنگوی توئیتر اعلام کرد: «ما تدابیری بر ضد یک گروه حساب‌ها به علت نقض قوانین ما بر ضد تلاش‌ها برای دستکاری و ارسال پیام‌های ناخواسته (اسپم) اتخاذ کردیم.»

این خبر ابتدا از سوی روزنامه لس آنجلس تایمز فاش شد.

به گفته توئیتر، برخی از این حساب‌ها از این پس ممنوع‌الفعالیت هستند، اما بقیه پس از آنکه اشخاص مربوطه ثابت کنند که حساب خود را به درستی کنترل می‌کنند، دوباره اجازه فعالیت خواهند یافت.

ستاد تبلیغات انتخاباتی این میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، تأیید کرد هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی با سازندگان محتوی به ویژه محتوی طنز برای ارائه تصویری مثبت از این نامزد همکاری کرده است.

وال استریت ژورنال به علاوه چهارشنبه فاش کرد که ستاد تبلیغاتی این نامزد صد‌ها نفر را در کالیفرنیا با دستمزد ۲۵۰۰ دلار در ماه برای ارسال پیام‌های حمایتی و متن‌های کوتاه برای دوستانشان به خدمت گرفته است. اما این تکنیک که مرز‌ها بین تبلیغات سیاسی و پیام‌های ساده فعالان یا هواداران را در هم می‌شکند، از شبکه‌های اجتماعی به خوبی عبور نمی‌کنند، زیرا این شبکه‌ها از چند ماه پیش تلاش می‌کنند مبارزات انتخاباتی را در حساب‌های خود چارچوب بندی کنند و مانع انحراف شوند.

بنا بر اعلام توئیتر، حساب‌های تعلیق شده این قاعده شبکه را نقض کردند که «شما نمی‌توانید با استفاده از حساب‌های متعدد به ویژه برای ارسال محتوی تکراری یا ایجاد تعهد جعلی، به صورت مصنوعی گفتگو‌ها را تقویت یا در آن‌ها اخلال ایجاد کنید.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار